Hyoscyamin, skopolamin o atropin

Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148864 av Nissegossen
Om min far levt hade han sagt, du har tur som en tosing. Sådant här var han rädd att jag skulle göra, därför fick jag aldrig en kemilåda vilket var en önskan när jag var ung


Jag kunde ju räkna enligt det gamla planetariska systemet men inte det nya i mol

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148879 av Richard

Geta skrev: Finns det inga gränser för din pappa, när det gäller dig?

Jodå.

Men när vi flyttade isär runt 1999 så tog han våran toppmoderna micro, o jag fick en skruttig gammal analog micro från hans ex-fru. Då blev jag sur för att jag fick den gamla skitmicron. Så sa han att jag skulle få en ny om den jag hade fått går sönder. I.o.f. tror jag inte att han skulle köpa mig en ny om det kom fram till att jag medvetet sprängt den i bitar.

Men när de flyttade till Helsingborg så fanns där inbyggd micro i köket, då fick jag den moderna micron av honom.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148910 av Nissegossen
Nitrera bomull i stället, då får du slagfärdigt krut

Richard skrev: Det gjorde jag. Jag stoppade in det i microvågsugnen, men det blev bara en massa giftiga gaser... Jag trodde den skulle explodera, då pappa sa att jag skulle få ny micro när min gamla går sönder...


Du är skum, vad sjutton hade du mikron till?

sv.wikipedia.org/wiki/Nitroglycerin


Som person är du "Svettig dynamit"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148955 av Richard
Jag har testat att nitrera bomull också, men det mesta fräts sönder när man låter den ligga i en mix av konc. salpetersyra o svavelsyra. Men det som blev kvar tvättade jag med vatten o lät torka. Sen slog jag med en hammare på det o det small bra.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148980 av Nissegossen
Uppluckrad bomull är fnöske tänder på en gnista. Judiska partisaner som gjorde räder mot Tyskarna i ww2 de knölade ihop en bomullshandduk i en liten plåtburk med ett spikhål igenom. De lade den rätt i elden, när det kom lågor ur hålet stängde de till med en träplugg och torrdestillerade handduken. Man får något liknande spindelväv det tänder på en gnista. Eldfängt

Gruppen som helhet, var att alla överlevde kriget och de var ända gruppen med handikappade i och alla grupper tillsammans band en division Tyska soldater i Polen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 6 dagar sedan - 5 år 6 dagar sedan #1149282 av Richard
Kom o tänka på...

Nu tog polisen min konc. svavel- o salpetersyra. Salpetersyran nämndes i en av punkterna jag fälldes för, så den är nog totalförbjuden att ha. Man kan tillverka de flesta sprängämnen med salpetersyra. Sen skrev jag om min kompis som dog av metadonförgiftning. I tidningen stod det att man fann en större mängd kemikalier hos den döde mannen. Han hade nämligen köpt hela mitt kemikalieförråd för 700 kr. Jag intresserade mig inte för de längre, men sparade salpetersyran o en del av svavelsyran. Men det ingick bl.a. en 5 liters-dunk med 96% svavelsyra.

Jag hade ändrat specialintresse så att det bara gällde de radioaktiva ämnen som jag tyckte det var intressant att lattja med. Jag sålde ju inte mitt radium, torium, uran, americium o såna saker. O så råkade jag ha kvar extraherat ricin o abrin i små glasampuller i källaren...

Hur som helst, skulle jag ändå vilja ha lite nitrerad BOM-ull :dans kvar. Fjuttar man på det med minsta lilla eld så brinner det som bara fan (deflagerar). Slår man på det, så exploderar det (detonerar). Det vore perfekt att ha i prepping-utrustningen! En liten gnista från eldstålet, o brasan antänds. Det är jävligt svårt att bara använda eldstålet o typ små träbitar, torkat gräs, fnöske eller bark! Inte alls så lätt som när man läser om det!
Last edit: 5 år 6 dagar sedan by Richard.