Hyoscyamin, skopolamin o atropin

Mer
5 år 5 dagar sedan - 5 år 5 dagar sedan #1149291 av Nissegossen
Uppluckrad tampong bomullspad tänder på en gnista av ett eldstål har flera två med magnesium block fire starter Sådana här


Samt Jukkastickor en i plånboken en i nöd asken de går också att skava av materialet för de brinner med 2500 grader varm låga. Han på videon är en klant

Jag kan stå upp och rikta gnistorna mot bomull och det tar eld utan att skava av magnesium, väldigt eldfängt

Det fungerar i t.o.m. regn du kan alltid slå gnistor även när det regnar ut. men då måste det man försöka tända vara torrt leta under en stor gran, där finns alltid torrt material för att göra upp eld, dock skydda det mot regn

Får tillägga att de med magnesium block det man tänder med typ stål överst är limmet som det är fastsatt i blocket gör att man tappar stålet efter ganska kort tid, så se till att ni använder eget snabblim på det annars är det odugligt om ni tappar det. Möjligtvis ni kan ha magnesiumet till jukkastickor.man använder baksidan av en kniv för att både skava av magnesium och tända med, alltså slå gnistor.

Eventuellt att man slipar ned knivens baksida för att lättare att skapa gnistor samt skava av magnesium

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 dagar sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 dagar sedan #1149294 av Richard
Jag har detta eldstål från Biltema...



Måste typ hälla bensin i halmen för att det ska börja brinna...
Mer
5 år 5 dagar sedan - 5 år 5 dagar sedan #1149296 av Nissegossen
Det är en jukkasticka på bilden du visar

Knappast använd uppluckrad bomull som sagt

Han på videon som sagt han är en klant du med om du försöker tända på halm. Halmen får gärna korna behålla.

På halm, skav av magnesium då tänder det på ett kick.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 dagar sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 5 dagar sedan #1149298 av Richard
Ok, får testa nästa gång jag tältar eller lever vildmark, vilket tyvärr inte är så ofta... :(
Mer
5 år 5 dagar sedan - 5 år 5 dagar sedan #1149302 av Nissegossen
Jag har i packningen ute ett typ större picknick underlag det kan jag använda ute då det är en typ folie under och den håller torrt från fukt i marken.

Sedan en presenning på 5X5 meter den har öppningar med typ öljetter där kan jag bygga ett skydd mot regn. Antingen med en stång typ teleskop jag kan ha för att få upp den på höjden eller som en kåta eller wigwam som Indianerna hade att sova i.

Den är mångsidig och kommer att använda den istället för tält då jag kan forma presenningen efter platsen jag valt och jag lägger den platt underst i kärran då den inte är tung och tar hopfällt mycket lite plats.

Hade vid behov skurit ut en rundel i mitten på picknick underlaget för att kunna elda i mitten. Har dock inte gjort det ännu

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 dagar sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 5 dagar sedan #1149304 av Richard
Jag saknar ett tält. Men annars har jag detta (inte jaktvapen, men funderar på att köpa ett nytt 5,5 mm luftgevär med en extern extra fjäder... Det är lagligt att ha fjädern liggande, men inte använda den, men om det blir anarki så ser jag till att trimma det 10 ggr, o det är nog inte det största problemet då...)
richardsvardag.blogspot.com/p/prepping.html

Jag drar HIT eller HIT , med en en snodd bil eller Christianiacykel. Jag tar med mig mina katter o släpper ut dom där jag bosätter mig samt all min prepping-utrustning.
Sen bara BANG!! En Trident II, Warhead W88 på 455 kT träffar mitt hus...
SE BOMBENS EFFEKT!

Jag är i säkerhet o får leva på vildmarken!