Hyoscyamin, skopolamin o atropin

Mer
5 år 1 vecka sedan #1148644 av Nissegossen

harrypotter skrev: Är det någon som kan skriva ut ett recept på medicinalväxter, eller är allt det lagt i hälsokostaffärer?


Det beror ju på om medlet ifråga står som läkemedel i Fass eller inte. En medicin som bygger på en växt det har också en ren fråga om pengar för ett läkemedelsföretag anser det lönsamt. Men på det stora hela häsokosten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148673 av Richard
Det finns ju medicinalväxter som Johannesört som receptfri antidepressiv o Valeriana som receptfri lugnande.

Sen ser man ju t.ex. opium, cannabis o kokablad som medicinalväxter, men de är naturligtvis förbjudna.

Solanin är en annan intressant alkaloid, även den är giftig. Den finns bl.a. i blasten på potatisplantan. Är potatisen grön, bör man ej äta den!

Ricin o abrin vågar man knappt skriva om, för då stormar SÄPO o insatsstyrkan in...

Jag pysslar icke med sånt längre!
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148829 av Geta
Den brinnande busken i bibeln.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148830 av Nissegossen
Får säga till dem ta ricinolja så ser man Skidspåren på Skånska efter dem.

Du kan ju roa dig med att nitrera glycerin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148860 av Richard
Det gjorde jag. Jag stoppade in det i microvågsugnen, men det blev bara en massa giftiga gaser... Jag trodde den skulle explodera, då pappa sa att jag skulle få ny micro när min gamla går sönder...

Mer
5 år 1 vecka sedan #1148862 av Geta
Finns det inga gränser för din pappa, när det gäller dig?