Hyoscyamin, skopolamin o atropin

Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148570 av Nissegossen
Har kompendier och böcker om medicinalväxter Ligger packningen

Kan inte ta med min marmormortel för tung

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148571 av Richard

Nissegossen skrev: Det funkar bättre med nitroglyserin

Jag är rädd för hjärtinfarkt, men jag har inte nitroglycerin hemma. Men jag har ett kärlvidgande medel bredvid sängen numera. Skulle jag drabbas i sängen, så luktar jag bara på det. En del använder det för att berusa sig på, men det är inte nyttigt, så det gör jag inte mer.

harrypotter skrev: Medicinalväxter är intressanta, kunskapen om dem är på laboratorienivå nu.

Studerar du nått som har koppling till de? Typ läkare eller apotekare?
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148572 av memphis
Ja så heter den ju Geta!, växer lite här och var på skräpgårdar, banvallar industritomter osv.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148593 av Nissegossen
Det hetteLuktsalt på sin tid.

Ätlig växt
sv.wikipedia.org/wiki/Mj%C3%B6lke_(v%C3%A4xt)

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148596 av Nissegossen
Lite överlevnad
sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96verlevnadsteknik

Ät
www.byggahus.se/tomt/5-atbara-5-giftiga-ogras?sida=1

Om ni vill veta bla hur kroppen reagerar under påfrestning finna mat värme skydd. då kan det vara bra att veta vad Svenska Soldater får lära sig för att överleva. På denna länk, försvaret sänker länken rent rutinmässigt
www.silverheart.se/images/media/Ov3rl3vnad.pdf

Lars Fält en av medförfattare har lärt min lärare i överlevnad hur man går tillväga Lars Fält har även skrivit andra böcker om överlevnad Har några.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148617 av Geta
Här växer inte fingerborgsblommor vilt. De brukar finnas i gamla trädgårdar.