Hyoscyamin, skopolamin o atropin

Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148622 av Nissegossen
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148626 av harrypotter
Hej, Richard, nej jag har ingen kunskap om medicinalväxter implicit, inte mer än det min mamma lärt mig och kompisar som sitter i labb och extraherar dessa på molekylnivå. Jag är mer humanisten i gänget så att säga.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148629 av Nissegossen
Human kapital

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148636 av Geta
Atropin används bland annat för utvidgning av pupiller (mydriatika), för avslappning av glatt muskulatur vid spasm (spasmolytikum) och mot bradykardi (långsam hjärtrytm). Atropin har en hämmande effekt på svett-, saliv- och magsaftproduktionen. ... Atropin har även en viktig militär användning som motgift mot nervgas.
från wikipedia
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1148638 av Nissegossen

Geta skrev: Atropin används bland annat för utvidgning av pupiller (mydriatika), för avslappning av glatt muskulatur vid spasm (spasmolytikum) och mot bradykardi (långsam hjärtrytm). Atropin har en hämmande effekt på svett-, saliv- och magsaftproduktionen. ... Atropin har även en viktig militär användning som motgift mot nervgas.
från wikipedia


Belladonna tinktur förmodligen

sv.chiropractordevriese.be/articles/plan...al-que-venenosa.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1148640 av harrypotter
Är det någon som kan skriva ut ett recept på medicinalväxter, eller är allt det lagt i hälsokostaffärer?