Schizofreni går att förklara

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1296232 av Nissegossen

Geta skrev: Jag kan inte förklara schizofreni, trots att jag grunnat mig fördärvad.

I den frågan som i en annan tråd jag hänvisade till Nya Testamentet är ju i Markus 3dje Kapitel Jesus av sina anhöriga anklagad att vara ifrån sina sinnen, i 20-21 vers anklagad av sin mor och sina bröder att vara ifrån sina sinnen och att de kommit för att ta till vara på honom. Alltså att Jesus skulle vara sjuk antagligen vad de skulle säga en psykossjukdom där i Markus 3dje kapitel säger Jesus några av de starkaste orden som står i Evangelierna i Bibeln. Läs verkligen själva och begrunda
www.bible.com/sv/bible/160/MRK.3.SFB98

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1296237 av zoegas

Nissegossen skrev: Faktum jag hör röster, vilket Jesus hörde en röst, Fadern i himlarna i Hebreiskan finns inte himlen i singularis. Läs Mark 3 hela kapitlet bland det starkaste han säger i hela nya testamentet enligt det är bara att kasta Admins tes med honom själv på soptippen, såsom värdelös. Faktiskt läs på.

Det står ingenting om att höra röster i sin hjärna Nisse. Det som kommer närmst är han som kalla sig Legion. De andarna tog Jesus och skicka de till grisarna som for över en klippa. Om man läser den meningen ett par gånger och fortfarande tror på det så, faller man i kategori 1. Du ska inte lura folk NilsErik,!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 5 månader sedan #1296238 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizofreni går att förklara
Tror inte heller på Nissegossens förklaring. Hur mycket han än predikar.
Mer
3 år 5 månader sedan #1296239 av Drummer
Jag vet inte om jag hör röster eller tvångstankar men ofta bombaderas jag av tankar som säger att jag är värdelös. ingen vill umgås med dig, du vet att folk du möter gillar dig inte. Det är ju oftast inte så, men det känns så!
Mer
3 år 5 månader sedan #1296242 av Amandara
Jag känner mig oxå värdelös ibland.
Mer
3 år 5 månader sedan #1296246 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizofreni går att förklara
Samma här!