Schizofreni går att förklara

Mer
3 år 5 månader sedan #1296193 av zoegas
1.

Om man definierar sjukdom, ""ett tillstånd eller en process hos människan eller djur som medför att individen inte fungerar optimalt""

De andra siffrorna är tecken på 1.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 5 månader sedan #1296195 av Nissegossen
Faktum jag hör röster, vilket Jesus hörde en röst, Fadern i himlarna i Hebreiskan finns inte himlen i singularis. Läs Mark 3 hela kapitlet bland det starkaste han säger i hela nya testamentet enligt det är bara att kasta Admins tes med honom själv på soptippen, såsom värdelös. Faktiskt läs på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 5 månader sedan #1296206 av Cosmos
Såg just att mobilen hade skrivit 'ljudande' istället för 'lidande' i mitt inlägg.

Alltså: Är tillståndet ett lidande är man sjuk, annars blir man en annorlunda individ som det går att försonas med. Jag har ju inte diagnosen schizofreni utan schizoaffektiv psykos och har begränsade röster t ex, men eftersom psykosen var så fruktansvärd för mig, var den en sjukdom. Ungefär så.

Senare har jag inte hamnat i en riktigt jävlig psykos igen, utan det har varit begränsade episoder av depression och ångest.
Mer
3 år 5 månader sedan #1296209 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizofreni går att förklara
Lider inte så mycket idag, när jag inte har några krav på mig.
Mer
3 år 5 månader sedan #1296212 av Cosmos
Krav är ett lidande, helt klart!
Mer
3 år 5 månader sedan #1296213 av björk