Schizofreni går att förklara

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1297026 av Jocke
kan det vara en själv som sätter gränserna till hur mycket man ska spela med i denna "teaterpjäs"? Jag kan då inte låtsas om att jag inte har ngn funktionshinder, det avslöjas ju dagligen hur sårbar man är när man försöker få en "normal" konversation, när man nästan i samma veva råkar ut för att samtalskontakten pratar i ett helt annat tonläge med andra. Den personen känner ett tvång att anpassa sig efter mig.

"Pjäsen" heter " adorable benefits to the societys awesome people"! Lite avancerat, men människan behöver också ngn att se upp till.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan #1297027 av Cosmos
Beroende på min barndom och uppväxt blev jag felkopplad från början. Men jag kämpade på och var aldrig vare sig offer eller bitter. Spelade "normal" och gjorde det tydligen bra. Under många år hade jag näsan över vattenytan. När jag till slut resignerade var det p g a jag inte brydde mig längre.
Mer
3 år 6 månader sedan #1297029 av Amandara
Jag blev sjuk från en dag till en annan. Pang bom krasch. Jag hade kännt av trötthet ett halvår tidigare men annars var det BOM bara. Det var så tydligt för mig att jag blev sjuk.
Mer
3 år 6 månader sedan #1297038 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizofreni går att förklara
Jag var inte heller mobbad innan jag officiellt var psykiskt sjuk. Diskrimineringen är så djup i samhället mot schizofrena personer.
Mer
3 år 6 månader sedan #1297041 av memphis
Jag har samma erfarenhet. Innan jag var sjuk var det ingen som hade nåt emot mig. Nu händer det att jag blir mobbad.
Mer
3 år 6 månader sedan #1297071 av Cosmos
Jag blev också sjuk på ett kick. En dag bara exploderade det och jag hamnade på psyket omgående. Men människor har i regel behandlat mig bra trots sjukdom och skytteltrafik till sjukhuset. Men vid ett inläggningstillfälle var det en läkare som behandlade mig illa, men då var jag inlagd för avgiftning. Hans förakt gick inte att ta miste på.

Så var det den nye tandläkaren för ett par veckor sedan som nästan spottade på mig, redan från början behandlade han mig som skit. Varken han eller tandsköterskan presenterade sig trots att vi aldrig träffats tidigare. Jag har ju ett s k N-kort vilket innebär att tandkostnaden går på högkostnadsskyddet och just nu har jag frikort så besöket kostade mig inte något. Han kanske visste det, jag vet inte. Han undersökte tre, fyra tänder sedan fick jag gå. Jag ringde dagen efter och sade att jag ville byta tandläkare.