I vilket stadie är ni?

Mer
18 år 7 månader sedan #22786 av Fredrik
Just nu ser jag mig själv som mer eller mindre frisk. Jag har kvar vissa koncentrationssvårigheter och ibland någon dag i veckan med tillfällig ångest. Men det brukar bli ganska snabbt avvärjt med en liten promenad.
Min önskan nu är att koncentrationssvårigheterna skall helt försvinna. Det har blivit bättre men det finns fortfarande lite kvar.

Hur ser ni andra på eran situation just nu? I vilket stadie befinner ni er i och vad är era problem just nu??

mvh Fredrik
Mer
18 år 7 månader sedan #22787 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet I vilket stadie är ni?
Vi verkar vara i samma fas du och jag. Det enda som gör sig påmint av psykosen är koncentrationssvårigheterna då och då, men annars känner jag att jag blir friskare för varje dag. Och ångest ja, den kommer ibland också. Jag medicinerar med Risperdal, och du?
Mer
18 år 7 månader sedan #22788 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Japp, risperdal 2mg. Ökade dosen från 1mg till 2mg under en tid då jag jobbade och inte hade tålamod att vänta ut att bli frisk. Något jag ångrar idag.
Mer
18 år 7 månader sedan #22789 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet I vilket stadie är ni?
Jag har som mest haft tre och ett halvt mg av Risperdal men det var en tid när jag var otroligt skör och mådde jättedåligt, men nu är jag nere i två och ett halvt mg. Tänker minska med ett halvt mg till när jag känner att jag är stablil, för jag hoppas ju att jag kommer att sluta med Risperdalen någon gång helt och hållet, men jag ger det sin tid och minskar sakta milligram för milligram. Men tror du att du hade insjunknat igen nu ifall du slutat att medicinera nu?
Mer
18 år 7 månader sedan #22790 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Ja jag hade insjuknat, det är jag ganska säker på. Jag har precis kämpat mig tillbaka efter att en skum läkare rådde mig att helt sluta med medicinen, helt utan nedtrappning.
Men jag hade nog försökt sluta ändå senare tror jag. Idag är det inget mål jag har, möjligtvis att trappa ner till 1mg.
Mer
18 år 7 månader sedan #22791 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet I vilket stadie är ni?
Jag hade nog insjunknat också om jag slutade att ta min medicin. Men varför ångrar du att du höjt dosen från 1mg till 2mg då när du jobbade, är det för att du nu tror att kroppen vant sig vid en högre dos?