I vilket stadie är ni?

Mer
18 år 4 månader sedan #29254 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet I vilket stadie är ni?

AmandaS skrev: Jag har fått diagnosen psykos ganska nyligen. Tack och lov har medicinen hjälpt ganska bra och jag har inte alls lika svåra koncentrationssvåriheter och humörsvängningar längre. Den senaste veckan har det kännts som om hallucinationerna är mildare också, inte lika intensiva och långvariga Däremot oroar jag mig otroligt mycket för katastrofer och olyckor som kan drabba mina närmaste och även mig själv, jag tänker på det hela tiden. Nästa vecka ska jag t.ex åka och hälsa på mina föräldrar. De bor 40 mil bort och jag måste åka buss i 5 timmar och jag är jätteorolig för det, jag tänker ut massor av skräcksenarior som kan inträffa och överväger att stanna hemma i jul bara därför. Någon här som har samma problem, med ständigt katastroftänkande alltså?


Jag har liknade problem när jag skall åka på resor att jag oroar mig över att en massa saker skall hända under resan. Sedan när jag väl har åkt så går det hur bra som helst. Inga problem alls. Jag brukar därför tänka att jag oroar mig i onödan och att ingenting kommer att hända. Jag tycker att med den inställningen så lindras besvären. Jag tycker att du skall åka hem till jul. Jag tror att resan kommer att gå bara bra och att den kommer att vara positiv för dig.
Mer
18 år 4 månader sedan #29257 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet I vilket stadie är ni?
Tack Admin, ja jag ska peppa mig själv så att jag vågar. :)
Mer
18 år 4 månader sedan #29266 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet I vilket stadie är ni?
Hej Amanda!
upplever precis som du en väldig skräck för att jag eller mina närmaste ska råka ut för olyckor, sjukdom eller döden. En väldigt jobbig känsla. Har börjat bli väldigt rädd för att åka bil t. ex. Jag försöker låta bli att tänka på det men det är lättare sagt än gjort. Jag försöker att tänka att man ska leva i nuet men jag tycker att den här oron faktiskt har förvärrats sen jag började min medicinering.. Men kämpa på!! går man emot sina rädslor så mår man bättre! :)