I vilket stadie är ni?

Mer
18 år 7 månader sedan #22794 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Hade jag fått göra om det skulle jag väntat och haft mer tålamod. Jag hade tillfrisknat ändå utan att höja dosen.
Mer
18 år 7 månader sedan #22797 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet I vilket stadie är ni?
Men då måste du även tro att du är frisk nu, även om du slutar att ta dem.
Mer
18 år 7 månader sedan #22798 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Jag vet att jag har mått bra på 1mg förrut. Men att helt sluta med medicinen vet jag att jag inte skulle klara än. Kanske någon gång i framtiden.
Frågan är väl om man får kalla sig frisk när man är symptom-fri fast man går på en medicin.
Mer
18 år 7 månader sedan #22799 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet I vilket stadie är ni?
Ja det är frågan. Jag har gått på bara 1mg direkt när jag skrevs ut från psyket och visst var jag lite psykotiskt då men det konstiga är att jag nu så långt efter utbrottet går på högre dos. Men klart, jag är så gott som symptomfri nu så det är väl medicinens förtjänst. Men jag har ett hopp om att sluta någon gång helt och hållet. Hoppas att jag blir så pass stark och frisk. För det är väl kemin i hjärnan som inte är i balans, men det kan ju ha en psykiskt orsak. Jag blev sjuk för fem år sen, och du?
Mer
18 år 7 månader sedan #22800 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Det är 7 år sedan jag blev sjuk, efter att ha nått mitt tak och inte orkat mer.
Mer
18 år 7 månader sedan #22805 av flisan
Svar från flisan i ämnet I vilket stadie är ni?
Hej

Jag vet inte riktigt var jag befinner mig.
Jag vet inte om jag haft en renodlad psykos. Jag fick diagnosen depression med psykotiska symptom i vintras då jag låg inne.
Jag antar att det jag upplevde var psykotiska symptom, eller jag är rätt säker. De symptomen ligger kvar lite, framför allt har jag ofta en otrolig ångest.
Men jag kan röra mig lite mer socialt nu, så jag antar att det är en förbättring. Det hade varit omöjligt i vintras.
Jag mår bättre än under sammanbrottet, men sämre än jag gjorde innan det.
Jag har vissa koncentrationssvårigheter, svårigheter med tal, känsla av att inte kunna tänka, dåligt minne, nedstämdhet.
Men jag kan knuffa ångesten åt sidan i bland.