I vilket stadie är ni?

Mer
18 år 7 månader sedan #23181 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Man kan nog inte generalisera Nissegossen. Men jag känner mig tveksam till om jag någonsin kommer att sluta helt med min medicin.
Däremot skulle jag vilja trappa ner långsamt till en mildare styrka.
Jag vill inte ha det så att jag kompenserar jobbiga livssituationer med medicin, utan jag vill lösa dom på ett naturligt sätt.

mvh Fredrik
Mer
18 år 7 månader sedan #23182 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet I vilket stadie är ni?
Hej Fredrik! Var och en måste ta ansvar för sitt eget liv. Jag är rädd om mitt liv, och försöker bibringa mina erfarenher under minst trettioett år av sjukdomen.

Jag önskar inget hellre att kunna fungera utan medicin, men det är min erfarenhet, att utan Neuroleptika hamnar jag akut på psyket inom tre till sex mån.

Jag kan bara säga lycka till, om du kan trappa ned på medicinen, men min erfarenhet säger mig att då måste man stå under läkarkontroll, för man är inte själv medveten när man är i ett psykotiskt tillstånd.

Om man har en adekvat dos kan man vid sjukdomens ingående till början av en psykos ta ett extra tillskott av medicin.

Jag har det gamla neuroleptikat trilafon, jag vet att det finns nyare mediciner, men vem vågar ändra på en vinnande rad?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 7 månader sedan #23186 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet I vilket stadie är ni?
Nyligen kom resultatet från en stor amerikansk undersökning av effekten av olika antipsykotika. Slutsatsen var att Trilafon var lika bra som de nyare antipsykotika möjligen med undantag för Zyprexa som gav lite bättre effekt. Extrapyramidala biverkningar var heller inte så vanliga med Trilafon, som man trott. Jag har själv prövat Trilafon, men jag tycker att Risperdal ger lite bättre effekt på sömn, depression och ångest.
Mer
18 år 7 månader sedan #23189 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Ja, skall jag börja trappa ner skall det ske med regelbunden läkarkontakt. Jag vet att jag har mått bra på 1mg förrut och med mindre biverkningar.

mvh Fredrik
Mer
18 år 7 månader sedan #23209 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet I vilket stadie är ni?
Alternativ,

Grattis !!
Vad var det du blev friskförklarad från ?
Mer
18 år 6 månader sedan #25888 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Känns skönt att skriva i den här tråden igen. Det var en månad sen jag började den här tråden och det har hänt en del sen sist. Mina koncentrationsproblem är nu nästan helt borta och känner inte av någon större ångest längre.
Hur går det för er andra? Står det bara still eller blir det långsamt bättre?