I vilket stadie är ni?

Mer
18 år 7 månader sedan #23095 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet I vilket stadie är ni?
Admin1,

Okey, men då är mycket av allt som vi upplever verkligen psykosomatiskt. För då måste jag vid dessa tillfällen varit så säker på att de inte skulle hjälpa direkt så att jag med min övertygelse förvärrade mitt tillstånd. Så måste det vara i så fall, för varför skulle jag egentligen inte ha märkt att de hjälpte förrän några veckor efter?
Mer
18 år 7 månader sedan #23097 av Geta
Svar från Geta i ämnet I vilket stadie är ni?
I våras blev jag inlagd ett par veckor.
Jag sökte på grund av vanföreställningar.
När jag togs in fick jag en injektion
cisordinol. På morgonen efteråt var
vanföreställningen borta. Men jag tror också
att det berodde på att jag bytte miljö och fick
en massa människor omkring mig att intressera
mig för. Det är inte bra att isolera sig.
Antipsykotikan verkar fort.
Mer
18 år 7 månader sedan #23168 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet I vilket stadie är ni?
Jag har tänkt på en sak, jo det att alla verkar ha olika erfarenheter av medicin och alla verkar ha fått olika information om vad som gäller. Det är faktiskt mystiskt. Man kan undra om medicin hjälper överhuvudtaget. Är det bara vi själva som påverkar, är det placeboeffekt bara.
Mer
18 år 7 månader sedan #23173 av Geta
Svar från Geta i ämnet I vilket stadie är ni?
När antipsykotikan verkar inom 24 timmar så är det
kanske bara att man inbillar sig. Tron på mediciner
är så stark.
Det syns på medicinlistan. Alla går inte att övertyga
så lätt.
Mer
18 år 7 månader sedan #23175 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet I vilket stadie är ni?
Geta,

Medicinen börjar ha full effekt, om den tar det är individuellt, efter några veckor. Innan dess kan man nog känna lindringar som ökar med tiden.
Tror jag .? Sen får ju många ofta återfall och insjuknar trots medicin och då är det nog bara att höja dosen tillfälligt. Tror jag det med .?
Mer
18 år 7 månader sedan #23178 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet I vilket stadie är ni?
Hej! Tar man sin medicin som man ska, och har en inställd medicindos som man mår bra på. Då är det förkastligt att själv sätta ut medicinen.

Jag har erfarenheten av, att om jag står på en adekvat dos, så hjälper ett tillskott av sedativ mig när jag går in i en psykos. Det är farligt att inte ta sin medicin som man står på.

Bakslaget kommer som ett brev på posten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum