Det räcker!

Mer
4 år 7 månader sedan #1180885 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det räcker!
Bra att du inte har gjort något!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180889 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det räcker!
men jag tyckte inte om meddelandet. Den stilen som det skrevs på såg hotfull ut på något sätt. Men det är väl typiskt bland många hackare.

men jag har det lösenordet på några gamla inaktiverade FB konton från förr men de är skrivna på andra email-adresser och dom E-post adresserna har inte hackaren väldigt säkert. Eftersom han inte vet E-post adresserna kan han inte göra något åt detta.

Angående bilderna på datorn så är det nog en hackare - jag ser det på fotona.....

Geta skrev: Bra att du inte har gjort något!

Jag gör inget. Jag får väldigt ofta bluff sms till min mobil med utklistrade länkar man ska klicka sig vidare på. Eller att ett paket skulle vara påväg till mig som jag beställt eller att jag skulle vunnit en tävling och ska då klicka på en länk. Jag gör aldrig något och har aldrig klickat på någon länk!
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180896 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det räcker!
I våras fick jag också brev från Postnord att jag hade paket från utlandet på väg. Hade inte skickat efter något från utlandet. Skulle klicka på en länk. Jag gjorde inte heller någonting.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180910 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Det räcker!
Jag fick ett sms ganska nyligen att det fattades 66 kronor till porto för ett paket. Klickade självfallet inte länken i sms:et.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 7 månader sedan #1180937 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det räcker!
hkboj,

Meddelandet om att en hackare hade ditt lösenord är en bluff. Jag har fått massor av sådana utpressnings- eller bluffmejl. De skickar ut det till alla och någon enstaka betalar och går på bluffen.

Hur länge har du vetat att hon inte var din kusin?
Mer
4 år 7 månader sedan #1180938 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Det räcker!
Fick ett dödshot i spamkorgen. Det var rätt otrevligt.

/Dave