Det räcker!

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180982 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det räcker!
menade väl, men det avbröts nästan direkt (ändå). och det var på mitt eget initiativ det fick sitt slut.

hon insåg att jag hade pengar. hon bestämde sig för att försöka mjölka mig på pengar. då är det inte mitt fel. för mig, kunde få lite sedan är det bra sen. att borde blivit nöjd, tacksam och insett att det var allt-. men hon fortsatte när hon borde inte göra mer. och som jag skrev i trådstarten kan ni se hur hon betedde sig dessutom. men oavsett så händer inget liknande en gång till.

Geta skrev: Men är inte det bara att byta pengar.

jag tyckte du skrev: "men det är inte bra att byta pengar".

men nu såg jag.

nej det framgick ganska snart vilken otäck människa det rörde sig om. det kunde varit en bra person- men icke. jag håller mig undan! men hon kommer nog flytta till USA! det är väldigt avlägset, vi vet aldrig av varann mer.

jag tänker inte ha någon fortsättning med henne, inte någon stavelse. min mamma gick in och skrev i slutet till henne att hon ska sluta och så vidare. sedan upphörde kontakten.

men jag är så glad att jag har mitt boendestöd. fan vad fin hon var. när jag varje dag skulle iväg till restaurangen så körde hon mig med bilen bort till tågstationen så jag slapp vänta och åka med bussen. Snacka om schysst!

men hon har aldrig varit på restaurangen jag jobbade på. och jag bjöd in henne att vara med vår familj när vi ska åka dit och äta, hon får vara med och då får det tillsist även bli första gången för henne, att vara där.

Geta skrev: I våras fick jag också brev från Postnord att jag hade paket från utlandet på väg. Hade inte skickat efter något från utlandet. Skulle klicka på en länk. Jag gjorde inte heller någonting.

Maxjohan1983 skrev: Jag fick ett sms ganska nyligen att det fattades 66 kronor till porto för ett paket. Klickade självfallet inte länken i sms:et.

bra. man ska aldrig klicka sig vidare på länken som är där utklistrad. jag vet inte hur många bluff sms jag fått men de är något med 2 siffrigt endast det senaste halvåret!
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180986 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det räcker!
Brevet med postnords logga är så trovärdig. De skickade 2 brev. Men när tiden gick ut hörde jag inget mer.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180988 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det räcker!
jag scrollade i min mobil.

första bluffen sedan jag haft mobilen kom från något som kallade sig "Randi", men det finns ingen utgivare som heter Randi ens, inte efter vad jag kunde se när jag googlade. och det stod "Hej, lån upp till 500 000 kr - trots betalningsanmärkningar". sedan: "Snabb och enkel process", sedan LÄNKEN direkt utklistrad sist.

jag sprider såklart inget vidare! ger inte länkar såklart - för då är jag likadan. Men jag återger vad jag fått för skit.

Sedan fanns ett från Apotea, där det står att de har beställt för många piller som ger viktminskning och att man därför får dem gratis, sedan länk "hämta här".

Sedan var det ett som börjar med siffror som skulle vara försändelse ID. Och sedan Frakt ID. Det står "Väntar på ditt svar från lagerterminal" Och sedan en uthängd LÄNK.

Ett senare bluff sms, där de försökte lura mig på låg summa att betala, 20 kr, för att få ett skickat paket, och så står det "betala online" och sedan finns där sist i meddelandet en LÄNK.

---

Detta är alltsÅ några exempel på hur det kan vara.

men den där hackaren som kan mitt förra lösenord hade med i meddelandet också att jag skulle kollat på porr, men jag tittar aldrig på porr.

men det finns människor som ju gör det och då blir dom rädda! för de ska annars berätta för släkt och vänner - så det kan hända då att folk möjligen överför pengar till hackern... tyvärr.

hackern gör nog så med många, och den vet att det finns ju folk där ute som kollar på porr. Men det fanns något unikt och som den hade tagit sig tid med som inte var med alla, för det var det lösenordet jag haft. fick det.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181214 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det räcker!
Din falska kusin vilket språk talade hon? Verkade språket korrekt?
Mer
4 år 7 månader sedan #1181218 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det räcker!
Var din falska kusin rumän?
Mer
4 år 7 månader sedan #1181219 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det räcker!
hon flyttade från neamt (norra rumänien) till england år 2008. varit i england i 11 år och kan rumänskan och engelska. hon ville vidare till USA.