Det räcker!

Mer
4 år 7 månader sedan #1180939 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det räcker!

Admin1 skrev: hkboj,

Meddelandet om att en hackare hade ditt lösenord är en bluff. Jag har fått massor av sådana utpressnings- eller bluffmejl. De skickar ut det till alla och någon enstaka betalar och går på bluffen.

Hur länge har du vetat att hon inte var din kusin?


asså bluff, det är ju ingen bluff med lösenordet, för det var det lösenordet. men allt annat var bluff. så kan man säga!
Mer
4 år 7 månader sedan #1180941 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det räcker!
De ringde till min svåger och sa att hans personnummer låg ute på nätet. Det var bluff.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180944 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det räcker!
jo men jag såg ju vilket lösenord hackaren angav, jag fick ju se, och det stämde, det var rätt lösenord. fråga mig inte hur han kom över det.

hackaren skrev ju inte "jag har ditt lösenord - så ge mig pengar!". han angav vad lösenordet skulle vara, och det var det lösenordet jag haft. så ingen bluff runt lösenordet dock.

men vi struntar i henne. jag kommer inte ge henne en enda stavelse till - om hon på något sätt försöker få kontakt med mig. men hon pratade om att flytta till USA förut! jag hoppas hon gör det så kan hon ruttna bort där borta... hon har sin biologiska bror i USA, så det är sannolikt att hon också tar sig bort dit.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180959 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det räcker!
Varför ska du som har sjukersättning, ge bort pengar till andra.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180962 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Det räcker!
försök inte rikta udden mot mig. det var restaurangen jag hade då! det är inte bara sjukersättningens pengar. men det stannade ändå´tidigt. och det händer aldrig igen.

andra och andra. det var hon, lite grann. men inom släkten ger vi pengar till varann på våra födelsedagsfiranden... det inträffar
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180968 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det räcker!
Men är inte det bara att byta pengar.