Att vara älskad gör mig galen!

Mer
15 år 7 månader sedan #149163 av Geta
Du verkar vara väldigt ambivalent när det gäller kärleken,
Libellule!
Man måste antagligen ha en särskild begåvning för att klara
relationer.
Mer
15 år 7 månader sedan #149184 av Nissegossen

Jocke skrev: Ni säger i princip samma sak! Ni väljer ut en person via vibbarna. Men om man dricker alkohol t. ex så förvrids dem känslorna till ngt påklistrat. Jag är övertygad om att man måste pröva sig fram i relationen. Jag tror dem flesta relationerna idag bygger på vänskapsrelationer. Så kallade särbos har ju blivit vanligt. Jag vet inte om jag ska hosta upp påståendet att kärlek kanske inte existerar idag annat än till barnen. Jag tror dem flesta relationer är en arrangemang. En överenskommelse, hit men inte längre.
Jag tror inte på devisen, ge mig allt, så får du allt av mig. Jag har aldrig klarat av uppslukandets mekanismer. Jag är så otrygg i vissa lägen, att jag måste balansera mig fram i relationen, vilket man inte ska göra. Tjejer vill ha en trygg kille. Jag behöver för mycket stöd. Mina röster har skojat med mig och sagt att dem följer med in till sängen och rådgiver hur man ska göra. Då blir det inte mig tjejerna har en relation till utan till rösterna. Och utan hjärna kommer man inte särskilt långt tyvärr, det fastnar där.


Förr kallades det ofta för resonemangs äktenskap, när det var bra för bägge att gifta sig. Det är så det fungerar i dagens särbo hantering. Vi, jag och min särbo, har kvar en relation trots att vi båda söker en ny. Vi är alla vuxna människor med vuxna människors behov.

Detta gör att hon och jag hjälper varandra när vi behöver hjälp, men det hindrar inte att vi lever i ett fritt förhållande. Hon är dock mycket svartsjuk trots att det var hon som kom med förslaget!

Vet inte, men undrar om jag kan leva ihop i samma lägenhet med en ny kärlek, utan det får nog bli särbo om någon ny kommer till mig... :tänk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 7 månader sedan #149195 av Libellule

Du verkar vara väldigt ambivalent när det gäller kärleken,
Libellule!

Du har så rätt, så rätt... Jag vill vara förälskad, jag vill inte vara ensam... men jag vet vad jobbigt jag brukar tycka att det är. Det är så oerhört energikrävande för mig. Men jag har försökt förklara hur jag har det, så att han inte ska förvänta sig för mycket.

Vet inte, men undrar om jag kan leva ihop i samma lägenhet med en ny kärlek, utan det får nog bli särbo om någon ny kommer till mig..

Samma här! Aldrig mer sambo! Och det värsta är att ju äldre man blir, desto svårare får man att anpassa sig efter en annan människa!