Att vara älskad gör mig galen!

Mer
15 år 7 månader sedan #148074 av Libellule

Det finns något som heter konsekvenser, och där tycker jag kvinnan bör mäkta med att förklara vad man är ute efter.


Kan det vara så att de kvinnor som egentligen bara är ute efter lite tillfälligt skoj, inte vågar erkänna det på grund av rädslan för ryktesspridning? Det är kanske därför vi helt enkelt inte vågar stå för vad vi vill, och därmed inte klarar av att förklara vad vi är ute efter.

Mopa, hur förklarar du för din pojkvän att du inte vill kyssas? Jag funderar nämligen på hur jag ska lägga fram saken för Mr X

skit i moralen...


Jo, det är just vad jag skulle vilja göra, men Mr X som jag träffat verkar alldeles för präktig! Om jag går med på att hoppa i lakanen redan nu, lär han komma med en förlovningsring i övermorgon! *suck...*
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #148102 av Jocke

Nissegossen skrev: Sex är sex och en vuxen människa har en vuxen människas behov! Däri ingår även säker sex (Om det nu finns sådan) det behöver en människa, så gör det du gör och njut av det ni kan ge varandra och skit i moralen...


Jag är less på moral och principer. Men jag lever mitt i den högmoraliska och principiella atmosfär där jag är beroende av tankar för att kunna formulera mig. Men jag kan inte bli en streber, för jag klarar inte att bortse från mina problem, hur ska jag då kunna tillgodogöra mig andras problem. Det finns dem som säger att det är enkelt att få sex, men jag kan lika gärna åka till månen och onanera i rymddräkten. Det är precis lika svårt för mig att skaffa sex här på jorden så och på månen. Men moralens högborg består av principer, säger man en sak, då ska man hålla den. Därför känner jag att övervakningssverige nog måste ta en funderare på om det är värt den mänskliga uppoffringen att övervaka människor som är dömda på förhand, pga av dessa fördomar som råder kring dessa övervakningskulturer som stoppar varje hjälpande hand så får den, den konsekvensen att människor till slut stångar pannan blodig mot väggen.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 7 månader sedan #148177 av mopa
Libellule.....jag sa att jag helt enkelt inte klarar av att kyssas, men att jag gillade honom iaf. Han protesterade inte. Vi kramas mycke istället.
Det är svårt det där, killen kan bli ledsen, o tro att du inte gillar honom.
Men det finns andra sätt att visa sin kärkek....krama honom, pussa på kinden, säga gulliga ord i hans öra...mm
Mer
15 år 7 månader sedan #148180 av Stinan
Kan vi inte bara bestämma att alla har olika nivå på hur mkt kroppskontakt man delar med sig av? Jamenar vill man inte kyssas så blir det ju liksom "våld" när man blir "tvångspussad"?! jag har oxå olika nivå på "kroppslig kontakt" beroende på med vem det är.- Tyvärr måste jag avslöja att den enda gången jag verkligen tyckt om att bli kysst så blev det aldrig något mer.. med min (snart ex-)man har jag väl pussats en del tidigare men aldrig att kyssarna var nåt vidare att ha.. Kramar vill jag begränsa till närmaste familjen och jag frågar alltid brorsan först "kan man få en kram?" Ibland kan man dela på ngt som nästan känns intimt men som inte innehåller kroppskontakt, ibland blir man tvingad till intima situationer man helst slapp..
Jag skulle komma till nån slutgrej, men jag har glömt bort vad det var.. :rolleyes:
Man mÅste inte bara för att normen säger så, alla borde få bestämma över sig själva och alla är vi olika och reagerar olika
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #148210 av Jocke
Jag tycker kyssen är ett ömhetsbetyg som ska bereda mark för kommande experiment. Man blir kåt av att kyssas i vanliga fall. Men om man kysser en tjejkompis, så blir det asexuellt. Jag tror det är ett vanligt fenomen, att dem flesta män tror kvinnan vill ha ett platoniskt förhållande.
Kyssen betyder för mig, att man litar på varandra. Men det behöver inte urarta till ren hångel, utan det kan räcka med vanlig diskret tungvickande.
Men när det gäller kroppskontakt blir det en annan sak, många många kvinnor upplever som att män vill tafsa på dem. Jag för min del, kan förstå det, ibland är det olägligt att ha en handkontakt. Jag tycker att kvinnor sätter gränsen för snävt. Tyvärr är detta ett problem som beror på djungeltrumman. Varför ska en kvinna kunna slå en och ta en på häcken om dem vill, men dem tillåter inte män att göra samma sak. Sen tror jag mycket av varför man inte vill ta emot ngt från vissa kan bero på förutfattade meningar, eller att man vågar sätta den personen på plats.
Dubbelmoral således.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 7 månader sedan #148241 av Libellule

Varför ska en kvinna kunna slå en och ta en på häcken om dem vill, men dem tillåter inte män att göra samma sak


Jag har aldrig sett någon kvinna ta en karl i häcken.... Men det finns väl av alla sorter, antar jag...

Nu har jag berättat för Mr X att jag har svårt med kyssar, att jag alltid haft det, ända sedan jag var ung. Jag gjorde honom besviken, naturligtvis, men jag ska försöka jobba på det. Jag vill verkligen inte behöva göra denna fina kille ledsen.