Att vara älskad gör mig galen!

Mer
15 år 7 månader sedan #147885 av Libellule

funkar det andra perfekt då kanske man inte behöver bekymra sig om den biten?


Tja, perfekt är väl kanske att överdriva. Det är ju lite upp och ned när man är bipolär. Ibland vill man inte alls, ibland blir det för mycket av det goda, så att säga - gärna med lite extra-kryddade inslag.

Det finns nog nåt svar där inne, där längst ner inom dig...


Joo... antagligen gör det det. Eventuellt tror jag att jag upplever kyssar som mer personligt än samlag, kanske för att jag blev utnyttjad som ung. Det "stora" går av rutin, i värsta fall kan jag stänga av, men att kyssas... det går inte utan äkta engagemang.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #147904 av Jocke
Tror det är svårt för män att avgöra hur mycket sex betyder för kvinnan? Vilka metoder man ska använda är ju högst personligt! Kvinnor kanske tror att dem flesta män bara vill stoppa in apparaten, det blir en slags missförstånd redan där, vilket är svårt att överbrygga. Kyssar betyder allt för en del, det är en kärleksbetygelse. Engagemang betyder att man går in fullhjärtat in i relationen med stor risk för att bli galen. Så pass galen, att din älskade tror du verkligen är galen. En relation måste innehålla luftfickor, annars dör man av syrebrist.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 7 månader sedan #148049 av Libellule

Det ena är ett naturbehov och det andra gör man för att man älskar en person


Isåfall betyder det att jag inte älskar? Inte KAN älska??? För kyssas är som sagt inte min grej... :cry: Inte med någon, såvitt jag minns, inte ens med barnens pappa som jag bodde med i 15 år...

Kvinnor kanske tror att dem flesta män bara vill stoppa in apparaten, det blir en slags missförstånd redan där, vilket är svårt att överbrygga. Kyssar betyder allt för en del, det är en kärleksbetygelse.


Det ligger nog mycket i det. Jag tror att många kvinnor börjar få en traditionellt sett maskulin syn på sex ("ett one-night-stand... varför inte?" eller generaliserar jag för grovt nu?). Män kanske inte tror att det ibland kan fungera att gå fram lite fortare. Och jag som kvinna anser inte längre att bara för att man har sex behöver inte det betyda att man är ett självskrivet par.

Har jag fel inställning? För luttrad, kanske?
Mer
15 år 7 månader sedan #148051 av mopa
Jag tycker oxå att kyssar är för personliga. Min pojkvän får helt enkelt finna sig i det. Vet inte varför. Kanske jag inte älskar tillräklit mycke.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #148059 av Jocke
Ja, libellule! Kanske vi män är lite tröga i vändningarna? Kanske vi inte hinner bromsa innan vi ska ta nästa sväng. Vi kanske inte hinner med hur fort det kan förändras för tjejer nuförtiden? ni är lite mer modemedvetna.
Vi kanske inte hinner ställa om oss? Ja, one night stand var bespottad för flera år sedan, då tjejen ville ha ett stadigvarande förhållande. Ni behöver inte bli maskulina för att bejaka sexet. Men jag tror kvinnan överlag är lite mer otydlig än mannen? Mannen kanske tvekar om han ska köra in den, och därmed starta en galloperande karusell, han resten av sitt liv inte längre kommer att kunna kontrollera. Det finns något som heter konsekvenser, och där tycker jag kvinnan bör mäkta med att förklara vad man är ute efter. Är detta ett för maskulint tänkande för dig? Men jag tror männen mer och mer inser, att dem inte längre behärskar scenen, utan måste dela med sig av sina erfarenheter. Jag tror ganska många män är less på att göra en relation till en tävling. En avslappnad attityd är ett måste, men livet bär på en helt annan konsekvenskaraktär för kvinnan, hon blir känslomässigt bunden vid sitt liv jämfört med mannen som bara behöver alsra x antal simmare ut i etern.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 7 månader sedan #148065 av Nissegossen
Sex är sex och en vuxen människa har en vuxen människas behov! Däri ingår även säker sex (Om det nu finns sådan) det behöver en människa, så gör det du gör och njut av det ni kan ge varandra och skit i moralen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum