Referensindivid i ny studie?

Mer
17 år 11 månader sedan #40439 av Nissegossen
Egentligen, sändare och mottagare är två sidor av samma mynt!

Deet går att skilja dem åt men det är svårt, det är egentligen en interaktivitet mellan både sändare och mottagare, helt enkelt ett samspel. :lol:

Kan tala om att det sker i det kollektiva undermedvetna, kanske jag själv är en stark sändare, jag är definitivt en stark mottagare!

Men detta är än så länge en gåta! Jag har en kontakt med det kollektiva undermedvetna och jag vet att jag är väldigt stark! Skulle vilja yttra vissa saker, men det är bäst för skapelsen och alla i den att jag håller en väldigt låg profil och egentligen borde vara tyst!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 11 månader sedan #40440 av Nissegossen
Kan bara tala om att i djurvärlden ser jag dig såsom om du vore en Kronhjort!

Menar ingenting dåligt med det egentligen, för vad ont har ett Deer gjort!

Din värsta fiende är vargen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 11 månader sedan #40441 av Nissegossen
För att undvika misstag, vill jag säga att du förmodligen har hund som husdjur! Kan tala om att den/de kommer aldrig att skada dig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40450 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Referensindivid i ny studie?

Nissegossen skrev: Kan bara tala om att i djurvärlden ser jag dig såsom om du vore en Kronhjort!

Menar ingenting dåligt med det egentligen, för vad ont har ett Deer gjort!

Din värsta fiende är vargen!



Ja, jag tar detta som ett komplimang! Jag är egentligen ett lätt byte för rovdjuren! Och lite långsam, så förmodligen har jag varit ledare för flocken men numera pensionär och lite skadad ifråga om rangordningen.

Starkare krafter har tagit över. Men appropå sändare och mottagare, så är det väldigt utlämnande, att tala om vilken roll man har, mitt samarbete med andra grundar sig på att man gemensamt bollar ideérna frammanför sig.

Du skall absolut inte vara tyst, tycker du att ngn missköter sig i flocken så måste du meddela det! Du är kanske rädd för att bli stämplad som samhällsomstörtare? Men så länge man kämpar för den goda saken, så kommer det ofta andra till del!

Jag är ingen stark sändare, kanske en lite starkare mottagare i eftertänksamhetens tidevarv. Vad lätt det är att vara efterklok! vissa misstag är ibland dyrköpta!

Tänker just nu på "force majeure"! Alla vill undslippa ansvar, det är nog det allra enklaste? Som 92-årinen som mejade ner cycklisterna! Ingen vill vidkännas ansvar! Men däremot är det lätt att pådyvla ansvar på mig, eftersom jag känner att jag har en väldigt utsatt roll!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #40452 av Nissegossen
Detsamma! Jag har en utsatt roll, men i det stora hela är det betydligt starkare krafter än vad jag i mig själv representerar som har makten!

Man kan säga att jag är en typ av verkställare.

Jag vet med mig att ansvaret inte är mitt, men jag går omkring som ett levande Case management!

Jag vet också med mig att ytterst är vi alla ansvariga inför den högste för vad vi gör/inte gör.

Jag säger inte, "skall väl jag ta vara på min broder", jag gör det istället efter min förmåga, ibland blir det inte så bra men det får man leva med.

Toge man hela världens ansvar på sina axlar, ja, då återstår inget annat än självmordet, annars är man psykopat!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 11 månader sedan #40453 av Nissegossen
Förlåt Jocke! Men du svarade aldrig på min fråga; Har du hund som husdjur?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum