Referensindivid i ny studie?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40454 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Referensindivid i ny studie?
Du verkställer dem ideér som bollas inne i dig? Det är mer än vad vissa gör, som bara är en plank, som det lätt studsar tillbaka från, medan andra är som en svamp, som man måste krama ur, för att kunna se ett resultat!

Ansvaret man har är personlig! Vissa trycker ifrån sig ansvaret, utan att tänka på att man kanske komprimerar ansvaret för andra, som kanske får en dubbel börda.

Psykopater tar inget ansvar, utan delegerar så fort det blir lite ansträngt!
Visst ska du ta hand om dina syskon, speciellt om du är stark på att skaffa "mat"!

Vi är alla ansvariga för den högste sant, men jag anser att livet ska vara en frihet under ansvar! Man får begränsa levnadsförhållanden för dem som inte har förmåga att anpassa sig under dem levnadsförhallanden som vi alla betingar!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #40455 av Nissegossen
Och frågan?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40456 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Referensindivid i ny studie?

Nissegossen skrev: Förlåt Jocke! Men du svarade aldrig på min fråga; Har du hund som husdjur?



Jag har upplevt en skällande hund i sömnen. Jag har tänkt på labradorer sedan jag var 15 år gammal!

Kungen skaffade en labrador ett par år efter dem tankarna jag hade. Därefter har mina levnadsvillkor inte varit gynnsamma till att ha en hund!

Nu vill jag väldigt gärna ha en hund, speciellt om man bor ihop med ngn, då kan man dela på ansvaret. Jag är nog numera lite för gammal för barn, men en hund vore ljuvligt!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40457 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Referensindivid i ny studie?
Fan, vad du var trägen? Varför vill du nödvändigtvis veta det? :rolleyes:

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #40458 av Nissegossen
Vi har alla frihet under ansvar! Det går aldrig, aldrig att komma ifrån det personliga ansvaret! Bara lägga ned bördan och be om förlåt!

Jag kan säga det det finns lagar i det här landet, så länge varken du eller jag bryter uppsåtligen mot dessa, borde vi som alla andra få vistas i full frihet! Kom ihåg detta, att det enligt Nya Tesztamentet gäller tanke, ord och gärning!

I Svensk lag gäller enbart gärningen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 11 månader sedan #40459 av Nissegossen
Vilka var det som svarade på hundfrågan (f), (p) eller osignerasd?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum