Referensindivid i ny studie?

Mer
17 år 11 månader sedan #40497 av stefan
Svar från stefan i ämnet Referensindivid i ny studie?
Kan bara säga att eftersom jag bör pensionera mig och är trött på alla personliga påhopp, och tydligen är "Person non Grata" så är det med sorg i hjärtat jag säger farväl till viska.se och söker mig till andra Domäner, där det är Jocke fritt!

Tack för den tid som varit och allt gott önskar jag till alla.
Nisse.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40500 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Referensindivid i ny studie?
Nä men Nisse, nu blir jag som det lilla barnet som säger till sin mamma, "det var ju han som börja". Och det är väldigt enkelt och skylla på ngn för ngt som man inte klarar att hantera. Ska jag ha dåligt samvete för att nissegossen hoppar av?

Nu ngt att tänka på!


"I stadens park har det stått två statyer, i evigheter verkar det som, mitt emot varandra, en manlig och en kvinnlig. En dag kom en trollkarl fram till dem och sa: - Ni har nu stått här i 200 år, så jag ska vara snäll och förvandla er till levande människor i 30 minuter. Men kom ihåg, det är bara 30 minuter, så spendera dem väl. Trollkarlen svängde med sitt trollspö och de två statyerna försvann bakom närmast buske, där det hördes fniss, skratt och lite annat med. Efter femton minuter kom de tillbaka alldeles utsjasade och trollkarlen frågade varför de inte gjorde det en gång till eftersom de fortfarande har femton minuter till godo. Då vände sig den manliga statyn mot den kvinnliga och sa: - Ok, men den här gången håller du duvan, så skiter jag på den!"

Och vad tråkigt det blir här utan dig, Nissegossen! (P).

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40503 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Referensindivid i ny studie?
Nä, jag vet inte om jag kan förlåta Nissegossen för sina antydningar?

Jocke-fritt tyder jag till myggfritt! Osv, osv, nä, schizofrena tar inte saker [u:jniz2tbm]så[/u:jniz2tbm] personligt, ok, vi tar åt oss men vi har inget försvar mot anklagelser, hjärnan suger åt sig som en svamp, som gör att man ifrågasätter sin egen personlighet.

Det tycker jag Nissegossen ska ha klart för sig när han behandlar en i hans tycke icke korrekt politiskt person. Då kommer han väl att säga, att detta är anklagelser? Men inte det, det är bara som jag uppfattar hans sätt att vara på mig!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40504 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Referensindivid i ny studie?
Jag tror massmedia inkluderande nöjesbranschen innehåller dem största psykopaterna som underblåser ryktesspridning åt alla håll. Enligt media kanske det inte finns ngt privatliv. Inget är heligt för dem, verkar det som?

Men det värsta är att branschen har byggt upp en image som totalt oförvitliga och oantastbara som hjältarna som avslöjar petitesser. Dem bygger alltså en grund som handlar om förtroenden. Vilket kan vara en bedräglig grund, eftersom media har en anonym massa som påverkar makten. Då är frågan om sådana som Nissegossen då kan ha influerats av medias sk moraliska hållning?

Jag vet inte om varje program som visas på teve numera ska ha en ansvarig utgivare? Och det värsta av allt, tittarnas ombudsman på svt är Claes Elfsberg, en gammal nyhetsankare på rapport. Han om ngn är väl förankrad i skandalernas tidevarv?

Vars är världen på väg?