Länsrätt och rättsäkerhet

Mer
15 år 2 månader sedan #181167 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Länsrätt och rättsäkerhet
Problemet är att dem nog redan har ett hål i huvudet.
Mer
15 år 2 månader sedan #181176 av Christina

TIKKI skrev: Problemet är att dem nog redan har ett hål i huvudet.


:rotfl
Mer
15 år 2 månader sedan #181178 av Geta
Svar från Geta i ämnet Länsrätt och rättsäkerhet
När jag träffade Länsrätten och juridiskt biträde 1998
blev jag schysst behandlad. De hade inget hål i huvudet
vad jag märkte. :rolleyes:
Mer
15 år 2 månader sedan #181201 av Christina
Jo då Geta...man blir ju just behandlad...problemet är ju att de inte följer lagen...att de dömer godtyckligt efter dagsformen.
Förvaltningsdomstolarna är ju kända för detta, men det finns säkert en viss procent som dömer som de ska. Man önskar bara att de hade en gemensam linje så att man inte får olika domar i Norrland och Skåne.
Mer
15 år 2 månader sedan #181260 av Stef
Svar från Stef i ämnet Länsrätt och rättsäkerhet

PSR skrev: Länsrätten är politiker rakt av. Kammarrrätten och Regeringsrätten är politruker. Skaffa dig en bättre hobby att stånga dig blodig i pannan på.


Mot enfald kämpar man förgäves :lol:
Mer
15 år 2 månader sedan #181280 av Admin1
Det är alltså 18 månader sedan han slutade med antipsykotika. Vid schizofreni kan en psykos flamma upp ibland två år sedan man slutade med antipsykotika.

Jag tycker att det är konstigt att man behåller folk längre än nödvändigt, eftersom rättspsykiatrisk vård är extremt dyr och den dyraste psykiatriska vården. Det är också landstinget som får betala den rättspsykiatriska vården. Jag har för mig att jag läst om att det skall finnas en samhällsskyddsparagraf också, som gör att även om man är frisk kan man hållas kvar pga att man kanske kan bli farlig. Det är ingen sådan paragraf, som de har tillämpat?