Länsrätt och rättsäkerhet

Mer
15 år 2 månader sedan #181400 av Christina
Nä Admin....de har klart sagt att risken för återfall är minimal, helt kopplad till psykosen, samt att risken för återinsjuknande i psykos inte är större än för någon annan. Frisk och ofarlig mao. Som tidigare sagts så finns det många i samma situation. Kan tänka mig att det är bekvämt för avdelningarna med friska ofarliga patienter....:)...sköter sig själva men ändå får man samma dygnsavgift som för personalkrävande patienter.
Det blir ju ett problem då ansvarig läkare är helt klar över avsaknad av diagnos och rätten går sin egen väg. Jag tror inte detta var meningen med SUP då den infördes.
Mer
15 år 2 månader sedan #181401 av Stef
Svar från Stef i ämnet Länsrätt och rättsäkerhet
Det finns en enda formulering som används konstant inom rättspykiatrin och det är "för tidigt". Jag har frågat vart den paragrafen finns men inte fått svar. När det gäller min son så anses återfallsrisken minimal enlig både läkare och riskbedömningar.
Mer
15 år 2 månader sedan #181402 av Christina
:D ...vi sitter i olika rum...skriver på varsin dator...och ändå blev det nästan samma.....
Mer
15 år 2 månader sedan #181404 av Nissegossen
Får han permis? Det blir i så fall att han kan utslussas från kliniken och bo i en lägenhet, men formellt vara inskriven! Försök med det istället! Tror ju att alla skulle acceptera det!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 2 månader sedan #181429 av Stef
Svar från Stef i ämnet Länsrätt och rättsäkerhet
bor utanför murarna och om han ville så kunde han sticka och hade varit i sydamerika innan någon reagerade. Det är så sjukt o ologisk det är det som stör mig
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 2 månader sedan #181432 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Länsrätt och rättsäkerhet
Förstår inte, visst är er son friskförklarad? Är fängelsestraffet omvandlat till ett tidsbegränsat vårdstraff?

Vars är världen på väg?