Epilepsi efter serier med ECT?

Mer
8 år 9 månader sedan #756067 av Cosmos
.Minnesstörningar är en otroligt vanlig biverkan. Jag råkar veta det eftersom jag har ingått i ett team som undersöker just detta genom att upprätta ett s k kvalitetsregister.

Majoriteten får någon form av minnesstörning.

När det gäller epilepsi vill man inte erkänna detta dock.

Lägg av snacket om scientologerna va! Bara pinsamt att ni försöker trolla bort det hela som något hittepå.
Mer
8 år 9 månader sedan #756069 av Cider
@ Cosmos: Oj epilepsi efter så få behandlingar. Det dröjde någon månad för mig innan jag fick mina första grand mal, en tid efter kom de andra anfallen av typen petit mal.

Min neurolog säger att 700 mg Lamictal inte är någon ovanlig dos om man har epilepsi.En hel del som "levt ett vanligt liv" innan de insjuknade och innan behandlingarna kan ofta inte fortsätta jobba eller fortsätta studera efter.

(Det är svårt det här med ECT, ofta vill de mer eller mindre rädda ens liv, men man måste kunna leva med eventuella funktionsnedsättningar i värsta fall resten av livet och bara det, kan, som i mitt fall, leda till självmordsförsök. Men obs att positiva o negativa erfarenher av ECT vill jag diskuteras i andra trådar).
Mer
8 år 9 månader sedan #756070 av Cider
Nu säger jag God natt och tackar Dig som hittills valt att deltaga i den här tråden! Vänligen Cider
Mer
8 år 9 månader sedan #756071 av Cosmos

Admin1 skrev: Cosmos,

Har de gjort en riktig epilepsiutredning. Det finns psykisk epilepsi, som ger kramper men det är inte äkta epilepsi utan psykiskt framkallad.

Det är klart man har utrett det hela. Ett otal ggr med såväl magnetröntgen som EEG under sömnens REM-perioder. Utredningarna visar epileptiska spikes i hjärnaktiviteten. Orsaken till det hela är en skada i höger tinninglob.
Mer
8 år 9 månader sedan #756072 av Admin1
Vad då! Klart att scientologerna ligger bakom elchocker.se. Vem skulle annars göra det. Jag litar på Psykiatriregistret och ECT-registret. Ser inte vad de skulle tjäna på att ge information, som inte stämmer med alla 1000-tals rapporterna de får in om ECT. Kommer ihåg att en medlem här tidigare avk kallade Scientologerna för patologiska lögnare. Ganska fula fiskar scientologerna ett rövhål hotade mig för några år sedan, när han inte fick skriva om självhjälpsbokens antipsykotikakapitel. En hel idiot som jag genomskådade på 5 sekunder.
Mer
8 år 9 månader sedan #756077 av Cosmos
OK, men kan inte scientologerna ha rätt i något?