Epilepsi efter serier med ECT?

Mer
8 år 9 månader sedan #756039 av Cider

Admin1 skrev: Har du skrivit om dina problem på elchocker.se? Det kan ju vara en kanal för dig och göra att du får kontakt med andra med epilepsi efter ECT?


Peter, skapare av sajten, har vittnesmål från andra som drabbats av epilepsi efter ECT som jag ska få ta del av. Fick frågan om jag ville vara med i en film som vittnesmål men avböjde, för det är inget jag orkar i dagsläget. På Facebook ska de visst ha många följare.
Mer
8 år 9 månader sedan #756040 av Admin1
Om ECT ofta gav epilepsi, så skulle det vara känt. Är det inte en känd rapportrad biverkan kan det vara andra orsaker. Nästan alla med epilepsi i Sverige har ju inte fått ECT, så det vanliga är att man får epilepsi utan ECT och då kan det ju vara samma sak för de som råkat få ECT också.. Står det inte om ECT-registret på elchocker.se? Är det Peter Anstrin som skapat elchocker.se. Jag har alltid uppfattat Peter Anstrin som Scientolog, så elchocker.se måste vara finansierad av Scientologerna. Jag har följt och studerat scientologerna i några år och samlar material, men mest intresserad av medlemmarna och hur de är funtade. För att förstå Scientologin måste man förstå medlemmarna mer än själva organisationen. Tänker kanske skriva en bok om Scientologerna i Sverige, men har tyvärr inte tid på grund av sajten. Den tar mer än heltid att sköta. men kanske i framtiden kan de bli något. Tycker det saknas en bra bok om Scientologin i Sverige.
Mer
8 år 9 månader sedan #756048 av Cider
Jag skulle inte skapat tråden om jag kände till fler med epilepsi, detta gjorde jag av ren nyfikenhet och som skrivet så förväntar jag mig inte så många svar. Jag har inte läst om ECT-registret på elchocker.se men jag kan ha missat det för att det finns jättemycket information där, har inte plöjt allt. Peter Larsson uppger han att han heter. Han har även sidan peterularsson.se som liknar den första sajten, jättemycket länkar.

Ingen diskussion om Scientologerna här nu tack:-)
Mer
8 år 9 månader sedan #756056 av Cosmos
Hej cider!
Jodå, jag fick epilepsi efter ECT. Fick sammanlagt tio behandlingar och under denna tid upplevde jag mina två första partiella anfall. Det dröjde ca 8 månader innan jag fick mitt första grand mal.

Läkarna hade ingen förklaring, det hela var atypiskt. Jag borde inte bli sjuk i min ålder (26). Men så blev det. Har nu haft sjukdomen i många år fast utan anfall sedan tio år.

Jag har en massiv medicinering dock. Absenor 600 x 2, Lamictal 100 x 2. Absenor förstärker dessutom effekten av andra meds så jag är ganska tiltad, fixar inte att jobba.

Som du förstår rekommenderar jag inte ECT till någon.
Mer
8 år 9 månader sedan #756060 av Admin1
Klart att Peter Larsson är Scientolog också. Hört att Scientologerna brukar besöka psykiatriavdelningar och försöka stoppa ECT. De annonserar för elchocker,se, så de måste ha pengar från Scientologerna ingen annan finansierar sådana sajten. Du vet privata psyksajter får inget stöd från någon. Det är enormt svår att få pengar till en privat sajt. Besökte elchocker.se för säkerhetsskull med Torbrowser, som rapporterade att sajten försökte registrera ip-address och datorns egenskaper. Lite skum sajt med andra ord.
Mer
8 år 9 månader sedan #756063 av Admin1
Cosmos,

Har de gjort en riktig epilepsiutredning. Det finns psykisk epilepsi, som ger kramper men det är inte äkta epilepsi utan psykiskt framkallad.