Epilepsi efter serier med ECT?

Mer
8 år 9 månader sedan #755440 av Cider
Jag har inga anfall längre tack vare medicinen Lamictal/Lamotrigin som jag äter 200 mg av sammanlagt per dag. Innan jag utvecklade epilepsi testade jag Lamictal som stämningsstabiliserare men utan effekt. Mot min epilepsi fungerar den hittills bra.
Mer
8 år 9 månader sedan #755459 av Inwatto
Kan bara svara för mig att jag fått ECT, flera serier, och har inga kvarstående biverkningar.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
8 år 9 månader sedan #755462 av Fantasio
Jag har hört så mycket negativt om ECT, så jag skulle vägra om det kom på tal.
Mer
8 år 9 månader sedan #755481 av Cider
Om ECT är bra eller dåligt och personliga erfarenheter som inte inbegriper ämnet kan diskuteras i andra trådar. Denna tråden är skapad för att jag vill hitta fler personer som själva utvecklat sjukdomen epilepsi efter eller före avslutad serie med ECT Alt. vet någon som gjort det. / Vänligen Cider
Mer
8 år 9 månader sedan #755491 av Geta
Svar från Geta i ämnet Epilepsi efter serier med ECT?
Kan inte minnas att någon här på Viska som fått ECT har drabbats av epilepsi efteråt.
Mer
8 år 9 månader sedan #755588 av Admin1
ECT används inte ofta mot schizofreni längre utan främst mot depressioner. Vid schizofreni används det främst mot katatoni, som kan vara livshotande om den inte hävs. Vid katatoni kan man bli som de apatiska flyktingbarnen, som de talades om för 5-10 år sedan. Vad gäller epilepsi, så finns det falsk epilepsi eller psykisk epilepsi.

www.viska.se/index.php/nyheter1/ ... d-epilepsi