Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #519267 av Nissegossen
Nåväl, om det är så att dina ord stämmer, så finns inte artikeln längre eller så har du inte klart för dig hur det var, när du läste den. Hade den funnits på de premisser du skrev, hade jag ofelbart fått fram den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #519299 av Zoidar

Jaana79 skrev: Jesus var ju healer, zoidar...


Inte i den bemärkelsen som healers idag menar. Jesus helade genom den Helige Ande, och genom att han hade auktoritet över sjukdomar och andar.

Varifrån kommer kraften när new healers helar?

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519309 av Saari
Inom Wicca pratar man mycket om Guden och Gudinnan, de man kan söka skydd hos men också tacka för gåvor. Energier finns omkring oss, i oss, överallt. Det är inte alltid goda energier. Jag hade väldigt problem med mitt sovrum när jag nyss flyttat in, det var någon mörk makt som gav mig dålig sömn och det kändes obehagligt att vara där. Jag och vän omvandlade energierna och efteråt lämnade hon en sten som såg ut lite som en grotta, där det onda fanns fångat. Efter det sov jag mycket bättre. Tycker ni att det här låter konstigt så är förbön minst lika konstigt

Wicca har sabbater precis som alla religioner och de är utstakade efter våra årstider. Det är en cirkel som sluts, det finns ingen början eller ett slut utan alt går runt i en cirkel. Astrologi och stjärntecken är viktiga samt våra fyra olika element, våra fyra olika årstider. Det finns även fyra saker en häxa kan ha - en dolk, ett trollspö, ett pentagram och en bägare, de symboliseras som olika sviter i tarotkortleken. Det finns många magiska hjälpmedel. Det är viktigt att gr1unda sig innan man utför någon ceremoni för att stänga ute sådant som kan ha påverkan, till exempel om man haft en dålig dag. Att grunda sig innebär att man släpper allt man har på sina alar och ändrar fokus. Jag brukar för egen del försöka känna av min kropp, föreställa mig hur jag slår rot i golv och där jag sitter.

Book of shadows, eller Skuggornas bok får ni googla på :P
Mer
11 år 7 månader sedan #519319 av Jesus/magnus

zoidar skrev:

Jaana79 skrev: Jamen det är ju ditt val, och din upplevelse av vad som är rätt för dig! Alla andra måste ju inte välja det du väljer...


Jag tyckte som du också innan jag blev frälst. Men om Jesus verkligen är Guds son. Om han kom ner och föddes av en jungfru och dog för våra synder, och uppstod från de döda. Om du eller jag tror på det eller inte, om det verkligen har hänt då förändrar det inte att Jesus är den enda vägen. Vad du eller jag tror förändrar inte historia.

Det finns historieberättare m.fl. som levde på Jesu tid som inte var kristna som beskriver Jesus. www.slef.fi/sandebudet/tb/42/uto ... r-om-jesus

Därför får man fråga sig vem Jesus var när han gick på jorden. Var han Guds messias eller vem var han? Det finns egentligen bara tre alternativ. Att han funnits står klart bland historiker.

1. Han var en galning som trodde att han var Guds messias, och de som följde honom trodde på honom.

2. Han var en skicklig lögnare, och lurade alla och gick t.o.m. i döden på korset för att lura alla.

3. Han var Guds utvalde, Gud och messias.


bra zoidar! det här har jag väntat på, kom jag fram till just nu^^
jag tror det ligger till så här;

1.osanna jesusar är en realitet, det finns en jesus som inte är sanne Jesus,
men som fångar alla bönerna som bedjs till Jesus,
och snor åt sig av posten till Jesus, den individen är ankaret i mörkret, kolla breven sen tidigare,
jag har bedjit om förbön för honom, lars-olov.

och l-o har mångengång förnedrat Jesus, och smädar allt som är Jesus, men han? han åker på räkmacka.
och hans version av tro, är sinnessjuk. då vet ni lite mer, för att identifiera honom; bedj till Den Helige Ande.

och av Jesus finns clonade-onda, cloner av Jesus, som ser ut genom ett fönster!,
som raserar allt som jag håller på med.

3.Jesus kan finnas, om man söker. det står vad Jesus ägnade tiden åt. Han är kärleken
min Ande, är Jesus. så har det varit, och man får Tro på Jesus <3

hur det är, ser vi igenom gärningarna och skillnaden mellan hat och Kärlek, illustrerade i gärningar,
och i predikan, och profeterande.

John 8:31-32.
Mer
11 år 7 månader sedan #519320 av Zoidar

Saari skrev: Inom Wicca pratar man mycket om Guden och Gudinnan, de man kan söka skydd hos men också tacka för gåvor. Energier finns omkring oss, i oss, överallt. Det är inte alltid goda energier. Jag hade väldigt problem med mitt sovrum när jag nyss flyttat in, det var någon mörk makt som gav mig dålig sömn och det kändes obehagligt att vara där. Jag och vän omvandlade energierna och efteråt lämnade hon en sten som såg ut lite som en grotta, där det onda fanns fångat. Efter det sov jag mycket bättre. Tycker ni att det här låter konstigt så är förbön minst lika konstigt

Wicca har sabbater precis som alla religioner och de är utstakade efter våra årstider. Det är en cirkel som sluts, det finns ingen början eller ett slut utan alt går runt i en cirkel. Astrologi och stjärntecken är viktiga samt våra fyra olika element, våra fyra olika årstider. Det finns även fyra saker en häxa kan ha - en dolk, ett trollspö, ett pentagram och en bägare, de symboliseras som olika sviter i tarotkortleken. Det finns många magiska hjälpmedel. Det är viktigt att gr1unda sig innan man utför någon ceremoni för att stänga ute sådant som kan ha påverkan, till exempel om man haft en dålig dag. Att grunda sig innebär att man släpper allt man har på sina alar och ändrar fokus. Jag brukar för egen del försöka känna av min kropp, föreställa mig hur jag slår rot i golv och där jag sitter.

Book of shadows, eller Skuggornas bok får ni googla på :P


Jag tycker inte att det är konstigt att det fungerar. Men jag tror att krafterna, trollformlerna, tarotkorten har med den onda andevärlden att göra.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519349 av saara
Jag tror också att krafterna, trollformlerna, tarotkorten har med den onda andevärlden att göra.
Då man håller på med sådant en längre tid så börjar man märka att nåt är på tok. Man blir inte tillfredsställd av det man håller på med utan får ökad ångest och en del får självmordstankar.