Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #519369 av Saari
För er må det vara så. För min egen del så har jag respekt för verktygen. Man ska inte lägga kort när man mår dåligt, det speglar sig bara i korten. Man måste vara ordentligt grundad. Känner jag att det inte är rätt, så använder jag inte min pendel. Respekt, som sagt.

Wiccaner sysslar med vit magi. Allt vad vi gör får vi tillbaka trefalt. Därför är jag mycket noga med att göra gott, göra bra saker. Jag vet ingenting om svart magi, mer än att det används för att ge personen ifråga kraft och status. Man är självisk och makttörstande.
Mer
11 år 7 månader sedan #519393 av Melun
För mig är det bara humbug, till skillnad från tron på Jesus.
Mer
11 år 7 månader sedan #519396 av Saari
För att vinna respekt från ateister eller teister som inte bekänner sig till kristendomen får man nog lära sig respektera andra religioner som kristen.
Mer
11 år 7 månader sedan #519404 av maria-w
Man kan respektera människor även om man inte tror på samma sak.

Alla människor tror att den livsåskådning de har valt är den rätta. Det är bara hyckleri att påstå nåt annat. Så fort man upptäcker att man haft fel ändrar man sig ju.

En kristen tror att kristendomen är sann.
En muslim tror att islam är sanningen.
Du tror på energier.
Ateister tror inte på övernaturligt överhuvudtaget.

Det är inte respektlöst att säga att man inte tror att andra religioner är sanna. Det är bara en konsekvens av att man tror på sin egen religion.
Mer
11 år 7 månader sedan #519408 av Melun

Saari skrev: För att vinna respekt från ateister eller teister som inte bekänner sig till kristendomen får man nog lära sig respektera andra religioner som kristen.


Knappast, man vinner ingen respekt av att vända kappan efter vinden. Jag har fått bevis på att Jesus lever och jag springer i det loppet för att vinna evigt liv.
Mer
11 år 7 månader sedan #519418 av Saari

maria-w skrev: Det är inte respektlöst att säga att man inte tror att andra religioner är sanna. Det är bara en konsekvens av att man tror på sin egen religion.


Att försöka tvinga på någon sin religion är däremot respektlöst, kan jag tycka.