Min mobil

Mer
4 år 2 månader sedan #1227741 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Min mobil
Jag har ingen mobiltelefon.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227757 av memphis
Svar från memphis i ämnet Min mobil
Fantasio, du måste skaffa en mobiltelefon. Det är hur kul som helst. En revolution verkligen. Tänk dig att ha med dig hela internet i jackfickan! Det är underbart. Sen är ju kameran rolig också. Alltid ha en kamera med sig är skoj. Har du wifi hemma så blir det ingen dyr kostnad med mobilen. Det är surfen som kostar mest, men har man wifi så går ju all surf när man är hemma på wifi och kostar därmed inget extra. Då räcker det med ett par gb surf på mobilkontot och det kan man nog få för en hundralapp i månaden. Jag betalar 200kr i månaden för mobilen, men då betalar jag för hårdvaran också, alltså själva telefonapparaten ingår i det priset.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227839 av krokus
Svar från krokus i ämnet Min mobil

Geta skrev: En gång, när jag var hos frissan, påstod att hon hörde min mobil brumma i väskan. Konstigt, då jag inte hade någon mobil med mig.

Det måste ha varit en dildo! Eller en eltandborste... :tummenupp

Jag använder mobilen mer än datorn numera. Jag fotar/filmar, lyssnar på musik, chattar, ringer ibland m.m.

När jag tar promenader med hunden händer det ofta att jag registrerar promenaden med en GPS-app som heter Strava.

Spotify är väl den appen som jag använder mest, därefter Instagram.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227840 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min mobil
Tycker att det är behagligare med datorn, då min syn inte är vad den har varit.

krokus, ja vad kunde frissan ha trott. :rotfl
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227841 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min mobil
Dator i första hand har ett abonnemang med fria samtal, sms, jag har sagt till de som vill skicka sms att jag läse dem inte ta det över E-post istället har det på mobilen också. I och med liten surf post blir det hemma via wi fi på routern ingen kostnad alls att surfa på webben via det.


Skriver inte något eller sällan på moilen, ingen finmotorik biverkan av mediciner av gammal typ har gett mig medicinskt betingad parkisonism så det blir datorn jag jobbar med det fungerar bättre. Musik på mobilen men där har gått sönder i hörlursutaget så kontakten går inte längre helt in då fungerar det inte längre. Bör låta laga den det försöker jag inte själv. Annars kan jag surfa hemma även påmobilens wi fi det går bra därav kan jag även ringa gratis, men har fria samtal så onödigt. Kan kolla kartor och sådant även på mobilen utan surf på den.

Men eftersom kartverket kostar inget så kan jag dra ut många kartor på skrivaren te x vandringsleder vart jag nu vill gå. Eller leta reda på ett ställe skyddat nära till en mindre tätort och där kunna köpa mat, även apotek om det finns och etablera en bosättning om skog med sjö i närheten, där jag eventuellt kan få fisk. Detta då jag köpt gäddsaxar från Norrland i Finland är det tillåtet att fiska med

Antingen med kastnät eller ett säker sätt att få fisk men det är förbjudet att använda i Sverige men inte förbjudet att inneha. I en överlevnads situation gör jag det som krävs för att överleva. När jag köpt dem mejlade jag min lärare i överlevnad. I svarsmejlet skrev han fågel fisk eller mitt emellan dock förbjudet att jaga med. Men som sagt jag kan överleva med den utrustning jag har får banta packningen så att jag själv kan bära den det är ika bra att jag gör det medan jag är hemma. Tidigare drog jag en packkärra tvåhjulig som tål vikten, men insåg att det var tungrott och efter att ha prövat ett dygn ute kom jag fram till det att jag måste banta utrustningen.

Vedspis har jag köpt ett disk ställ ordning eller redspsställ ordning skurit upp den från lite i underkant för ändamålet skriv IKEA Stove på yuotube så ser ni både hur man bygger om den med hålet och sätter fästen undertill för att få drag underifrån och jag har ett lock till den, konverterad från varmhållning på bordet för mat som skall vara på värme på bordet. Locket exakt den storleken där kan jag använda mitt trangiakök utan spisbränsle, det dröjer inte länge innan en flaska med spisbränsle är slut. I skogen finns ingen sprit därav vedspis. Sparar onödig vikt dessutom

Denna gång lurade jag tekniken på viska kopierade texten, visst utgånget dokument

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227844 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min mobil
Nissegossen,

Jag förstår inte hur du med din dåliga finmotorik lyckas skriva så stora ordmassor?