Min mobil

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227845 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min mobil
Det är på datorn och rättar de felslag jag gör. På mobilen inte en chans, är glad om jag får fram ett kort budskap. Det är omöjligt på laptopen använder jag extern mus dito tangenbord. Man väljer hjälpmedel i situationen man är i precis som synskadade tar och ökar storleken på texten för att överhuvutaget se och läsa, det borde du själv att ha nytta av, eller förminska om du är närsynt

Har lärt mig hjälpligt att kunna tangentbordets bokstavs platser men inte fingersättningen så hjälpligt sätter jag fingret på rätt tangent även vid dålig belysnining och idag just bör jag installera om systemet då rättstavningsprogramet inte fungerar. Stava lärde jag mig i skolan främmande ord har jag lärt mig genom Svensk litteratur, kan stava det är felslagen det mesta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227846 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min mobil
Jag zoomar ofta texten till större.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227847 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min mobil

Geta skrev: Jag zoomar ofta texten till större.


Läser obehindrat utan läsglasögon detta på min dator
ctrl + plus och -minus klicka det går fortare än att zooma

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227880 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min mobil
Jag har en gammal mobil från 2001, som jag ringer med och en smartphone, som ger mig internet när jag reser. En android smartphone kan krångla och stänga av sig själv för att den tror batteriet är tomt, men det är fel på batterifilen. Fixas med batterikalibreringsapp. Androider utvecklas och vissa appar fungerar ej med t.ex android 4.4. För en del modeller kan man flasha och installera en modernare androidversion. Finns exempelvis LineageOS.
lineageos.org/ Men för att kunna flasha sin mobil måste det finnas en imgfil till just den modellen.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227889 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min mobil

Nissegossen skrev:

Geta skrev: Jag zoomar ofta texten till större.


Läser obehindrat utan läsglasögon detta på min dator
ctrl + plus och -minus klicka det går fortare än att zooma


Så ont om tid har jag inte!
Mer
4 år 2 månader sedan #1227913 av wasp
Svar från wasp i ämnet Min mobil
Använder datorn till det mesta. Har en iPhone 6S som får kasseras när nästa iOS kommer. Sista modellen bakåt i tiden för det nuvarande iOS 13 är just iPhone 6S.