Min mobil

Mer
4 år 2 månader sedan #1228202 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min mobil
memphis: Ditt fel är nog detta:

This problem is related with the new Fast Startup (also name as Hybrid Shutdown) feature introduced in Windows 10. If you are facing Shutdown or Reboot problems in Windows 10, you can get rid of it by disabling this new Fast Startup/Hybrid Shutdown feature and doing a complete shutdown.

Press Windows Key + R then type powercfg.cpl to open Power Options window.
Click on the “Choose what the power buttons do” link
Find “Turn on fast startup (recommended)” option given in Shutdown settings section. Uncheck the checkbox to disable the option. Click “Save Changes” button.
Restart your system.
superuser.com/questions/1241868/task-hos...nts-windows-shutdown
Mer
4 år 2 månader sedan #1228232 av memphis
Svar från memphis i ämnet Min mobil
Ok. ADMIN. Verkar komplicerat för mig, men jag ska titta på det! Skönt att höra detta, för är det nog ingen hacker om orsakar det :)
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228248 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min mobil
Jag har 4 st Samsung-telefoner med olika nummer. En som jag alltid har med mig, en i sovrummet, en i köket o en reserv. Man kan sätta upp dom, så att man kan ha 3 st som har kameran på, så kan man använda de som övervakningskameror, med ett program som heter Alfred. Men det har jag för tillfället lagt ner. Men jag använder min standard-mobil till:

-Ringa samtal
-Skicka/motta SMS
-Fotografera och filma
-Lyssna på musik
-Använda mobilt bank-ID
-Surfa på webbsidor
-Swish
-Tända o släcka lampor
-Sätta igång o slå av kaffekokaren, ozongeneratorn o stereon
-Har en astronomi-app som man riktar mot himlen så får man info om alla stjärnor, planeter o liknande
-Skånetrafiken, som man betalar o scannar biljett med, på bussar o tåg
-Hantera bankkontot
-Följa rymdstationen ISS live
-Ficklampa
-Klocka
-Twitter
-Filmeffekter
-Snapchat
-Facebook
-SOS 112
-Hantera ICA-kontot
-Ljudinspelning
-Translate (man pratar in på svenska o väljer språk, så översätter den o säger det på t.ex. franska)
-Google-tjänster, maps, gmail, m.m
-Väckarklocka
-Apotekstjänster
-Night vision
-Kalkylator
-GPS-positionering
-Mäter hur långt man går eller cyklar
-Lite spel

EDIT: Hemma använder jag nästan enbart datorn.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228253 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min mobil
Just nu är min surf på telefonen slut bytte den nya routern mot min gamla behövde bara starta den så hade jag surf på telefonen då det var inlagt sedan tidigare, den använder jag när jag är stoppad från att gå ut på Internet på mina datorer av en hacker han låser dem effektivt då tar jag mobilen mobilen har för litet tangentbord i och med det tungrott.

Cosmos skrev: Jag har en Huawei mobil som hade spräckt glas när jag fick den. Fast jag upptäckte det först efter en månad och hade då tappat den på golvet. Men sprickan var ytterst diskret, högst upp och jag är säker på att den var där från början. Jag kontaktade säljaren men det var lönlöst. Han menade att jag hade åstadkommit sprickan då jag tappade den. Jag fann inga bevis på motsatsen.

Och nu har skärmen börjat gulna i det skadade området. Det är så synd, det är ju en bra mobil med bra ljud, men om skärmen blir gul måste jag ju köpa en ny vilket jag inte har råd med. Suck.


Byt skärm det finns tekniska reparatörer som bara byter skärm så billigt att det lönar sig

Sök på den plats du bor på.Så här ser det ut för mig
www.google.se/search?sxsrf=ACYBGNSb2jQfo...0j33i160.KUTWJF18oJ4

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228260 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min mobil
Min gamla mobil använder jag i mina VR-glasögon, man kan resa i rymden, hoppa fallskärm, besöka Machu Picchu, ha VR-sex o mycket annat. Blir jag inlagd på psyk är det bra att ha 2 telefoner. Då telefonen är det enda man kan sysselsätta sig med där. Men man får inte ha ladd-sladden, dom låser in dem när de ska laddas. Har man 2 kan man använda den varannan vid laddning.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 2 månader sedan #1228297 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Min mobil
När jag läser här kommer jag faktiskt på att jag använder mobilen betydligt mer än bara ringa och SMS. Jag använder mobilt bankid, Nordeas internetbank, Swish, kollar Facebook och Twitter, fotar ibland och kollar Viska på den. Så har jag en surfplatta som jag använder flitigt till allt ovanstående plus kollar filmer och serier på SVT, TV4, Netflix och Via Play, även spel ibland. Så jag antar att jag använder mobil och surfplatta ganska frekvent betydligt mer än jag trodde.