IQ

Mer
5 år 7 månader sedan #1094127 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
Vet inte vad han är och jag gillar inte hans "politiska agenda" men han har mycket kunskap inom psykologi... Han är förövrigt ett flumtroll som inte går att lyssna på. Han verkar leva i en annan värld en vi andra.. Väldigt lugnande att lyssna på dock för dom verkar veta vad dom pratar om..
Mer
5 år 7 månader sedan #1094131 av björk
Svar från björk i ämnet IQ

Klanggedin skrev: Vet inte vad han är och jag gillar inte hans "politiska agenda" men han har mycket kunskap inom psykologi... Han är förövrigt ett flumtroll som inte går att lyssna på. Han verkar leva i en annan värld en vi andra.. Väldigt lugnande att lyssna på dock för dom verkar veta vad dom pratar om..


Klanggedin,!?

Var de en nedrackande ordsallad


Hm
Mer
5 år 7 månader sedan #1094132 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
Jag vet inte vad jag ska tycka om honom men han är förvirrande men väldigt behaglig att lyssna på. Men jag tror att den kunskap som finns i hans lektioner är värderlig men inte hans insikter i postneomarxism.. Där håller jag inte med.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094134 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Många unga män har honom som idol.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1094138 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
Han verkar stå för nånting som humanioran utmanar. Den här kopplingen mellan det biologiska och det sociala. Han är väldigt rotad i evolution och biologi som förklaring för psykologiska fenomen och han tycker att humanioran gör fel som lär ut det han kallar for postneomarxism. Vad det än är så beskriver han det som insidious and pathologically wrong. Han har inga snälla ord till dom.

Jag vet inte vad det handlar om men det har funnits en revolution eller evolution för kvinnliga rättigheter sedan kanske 50-talet vilket jag tror han tolkar som att det har blivit ett sidosprött i uttryck av postneomarxism från feminismen som han förkastar och att han som motståndare inte vill gå med på deras "insidious" intentions. Han menar att det leder till katastrofala följder.

Själv tror jag inte man kan undvika utveckling även om det leder till krig. Jag hoppas för våran skull att det inte besannas det han säger för då är vi påväg till mörka tider.

Jag hoppas ingen tal illa vid när jag skriver det här.. det är bara ett försök att fånga det han säger och vad han menar även om det skulle trampa någon på tårna. Jag får inte riktigt till det på så här kort tid.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Klanggedin.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1094251 av krokus
Svar från krokus i ämnet IQ

Recard2016 skrev: Personligen tycker ja inte de behövs så hög IQ för att inse vad som e fel i världen, snarare krävs de jävligt mycket indoktrinering för att inte inse det o de me högst betyg i skolan är ofta de mest hjärntvättade människorna ja känner. De me högt IQ hamnar ofta i meningslösa abstrakta diskussioner känns de som.

Det finns elever som tycker skolan är rolig, de är motiverade till att lära sig nya saker. Är de också hjärntvättade enligt dig?

Som 16-åring gjorde jag ett IQ-test, fick 119 som resultat. Vill inte veta vad jag skulle få idag. Har gjort WAIS hos psykolog och jag verkar vara motsatsen till MsTibbs. (Bra arbetsminne och något under genomsnittet i verbal förmåga.)
Last edit: 5 år 7 månader sedan by krokus. Orsak: rättat grammatiskt fel