IQ

Mer
5 år 7 månader sedan #1094277 av Recard2016
Mer
5 år 7 månader sedan #1094280 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
Vad kan du då?
Mer
5 år 7 månader sedan #1094281 av krokus
Svar från krokus i ämnet IQ
Recard,
Löneslaveri... Alla vantrivs inte med sina jobb. Det är flera på Viska som VILL jobba men inte klarar av det pga diagnoserna. Visst är det många vanliga arbetstagare som vantrivs med sina jobb, se bara på hur utbrändhet och psykisk ohälsa ökar. Det behöver dock inte vara arbetsuppgifterna det är fel på, utan att arbetsdagarna är för långa/många.

Om man blir mobbad för sina dåliga betyg, kan ett tips vara att vara hemlig? Risken med att vara hemlig är att klasskompisar tycker att man är konstig. Man får väga för- och nackdelar.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094283 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet IQ
Jag tyckte för övrigt att vissa ämnen med vissa lärare var roliga, de var jag duktig på.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094288 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IQ
Ja samma här.. tyckte vanligtvis inte om svenska och matematik.. blev frälst av en psykologilärare.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094289 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet IQ
Skolan är väl inte riktigt anpassad efter alla elevers behov. I grundskolan var det en kille (i en parallellklass) som fick hoppa över årskurs 2, det kanske hade varit något för Recard också.

Sedan finns det skolor som är anpassade efter elever med autismspektrumdiagnoser. Det skulle kanske behövas skolor för andra NPF-diagnoser också, då elever med ADHD kan upplevas som "störiga" i klassrummen. Jag menar dock inte särskolor!

Jag tar illa vid mig när Recard skriver att elever med bra betyg är hjärntvättade. Får en känsla av avundsjuka. Varför skulle man vara hjärntvättad för att man vill lyckas med skolan och på så sätt kunna hitta ett jobb som man trivs med? Fast jag är väl för hjärntvättad och indoktrinerad för att inse det. :va? :väggen

Hade en granne, jag hade nyckeln till hennes dörr och hon var lärarinna för autism diagnos på Gymnasienivå Hon hade själv en IQ på 149 och ringde mig från jobbet och gå ned till hennes lägenhet för hon hade glömt sin jobbtelefon hemma och bad mig att skicka allt från jobbtelefon till sin egen mobil. Hon sade akta den röda knappen det är ett larm direkt till polisen och jag ställde om mobilen. Larmet hade fog för sig då en elev bröt armen på henne och hon fick gå till jobbet i gips och mitella kan ju säga att hon studerade på en Master examen samtidigt. Det var hon som sade om mina köttbullar världens godaste och om min glögg sade hon du det här var inga dåliga grejer.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum