Omen

Mer
9 år 9 månader sedan #681612 av Geta
Svar från Geta i ämnet Omen
Min mormors syster var Jehovas vittne. Hon var besviken på att Harmageddon inte inträffade
under hennes livstid. Jag har så svårt att förstå att en del kristna längtar efter jordens undergång. :va?
Mer
9 år 8 månader sedan #688134 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen

Jag syftar på den gången när jag fick uppleva nummer 666 flera gånger på kort tid. Det var länge sen nu. Men jag fick en räkning som kostade 666 kronor. Sen fick jag kö nummerlapp 666. Sen hade jag 666 kronor kvar på mitt konto. Sen skulle jag hyra en film och då hade det just kommit en ny film som har titeln 666. Sen var det kanske nån 666 till. Hursomhelst, mådde inte alls bra den gången när jag upplevde så.

Lustigt, var och köpte öl och kom hem nyss - mötte på vägen hem två bilar i rad med bil registreringsnummer 911 (hur stor sannolikhet är det?). Tänker på 11:e september attackerna -9/11!

Jag måste berätta, när jag såg filmen "The Fourth Kind" som handlar om utomjordingar. I alla fall, i filmen pratades och visades det en hel del ugglor. Det lustiga var att när jag hade sett klart filmen så satt en uggla på min balkong. Slumpen? Jag har annars aldrig sett en uggla här i stan under alla mina år jag har bott här.





Med tanke på slumpen och sammanträffande så fick jag ta del av detta idag:

Delar från tidningen Modern Psykologi:

Det sägs att människor som tror på paranormala fenomen tycker sig se överensstämmer än vad skeptiker gör. De troende övertolkar det de iakttar – säger Gergö Hadlaczky.

Sen säger han också att skeptiker är bättre på att bedöma graden av sammanträffande när de ombads gå på magkänsla, det vill säga intuition, medan de troende är bättre när de ombads använda sitt sunda förnuft.

- Det låter lite bakvänt, kan man tycka.

Skeptiker borde ju vara bättre på att använda sitt förnuft och de troendena borde vara bättre på att använda sin intuition men så är det inte.

Så det finns att forska när det gäller folk som tror på paranomala fenomen är mer benägna än skeptiker att hitta märkliga sammanträffanden i kaoset.

Mer
9 år 8 månader sedan #688153 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Nej, det var 2 bilar i olika fäger i rad med registreringsnummer 911 för det kommer jag ihåg till 100 % - annars hade jag inte skrivit om det.
Mer
9 år 8 månader sedan #688162 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Nä, minns bara att det var två olika färger och 2 olika märken på bilarna. Detta hände ju rätt så länge sedan nu.
Mer
9 år 5 månader sedan #700204 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Från tidigare här: ".. försökt skämta bort om att min komet kanske är lika stor som en tennisboll."

Ha, ha, ha! Slumpen - ingen aning? När det gäller:

Tidigare idag så kom en fin svartklädd kvinna in hit till avdelningen. Hon verkade psykotiskt! Men det roliga var att hon höll en tennisboll och tittade ut mot rymden där ute man får röka - paradis stället.
Mer
9 år 5 månader sedan #700535 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Omen
Men Her­rens nåd tar in­te slut,
hans barmhärtig­het upphör ald­rig.