Våra schizofrena upplevelser?

Mer
4 år 6 månader sedan #1198029 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
Vi utvecklas hela livet även om vi har en utvecklingsstörning från början. De flesta människor gör det.
Mer
4 år 6 månader sedan #1198055 av IngeF
Men all utvikling er ikke positiv.
Mer
4 år 6 månader sedan #1198136 av Admin1
Schizofrenin uppstår under fostertiden, men en annorlunda utvecklingstörning än autism för problemen visar sig främst i 20-25 års åldern, Det är 50 % gener och 50 % miljöpåverkan av gener som orsakar schizofrenin.
Mer
4 år 6 månader sedan #1198141 av Klanggedin
Jag tycker det gör ont i själen att se så många människor lida i onödan? Är det verkligen 50/50 i hur livet kommer ser ut?
Mer
4 år 6 månader sedan #1198149 av krokus

Geta skrev: Vi kan inbilla oss att vi är bättre än andra men jag tror att det mest är storhetsvansinne.

Jag har inte läst hela tråden än, men håller med dig här. För mig har psykos varit främst läskigt.

För några år sedan skrev jag en liknande tråd som denna. Men min uppfattning har förändrats sedan dess.
Mer
4 år 6 månader sedan #1198182 av IngeF
Vet ikke om det kan kalles 50/50. Men som sinnssyk og CP-skadet bør jeg sikkert være sjeleglad for at jeg lever i Norge i dag, og ikke i Bangladesh eller Norge for 150 siden. Det er vel også en slags flaks. Men hvordan man kunne gå ut i fra at man ikke tar skade av å være født etter 7 måneders svangerskap på slutten av 1970-tallet vet jeg ikke.