Våra schizofrena upplevelser?

Mer
4 år 5 månader sedan #1197908 av Clean
Mening i livet betyder olika och är personligt. Klangen!

Geta,

Jag tror ingen är bättre än någon annan. Jag tror inte på gott eller dåligt, bättre eller inte, ondska eller godhet, rätt eller fel, rättvisa eller inte, frihet eller be a looser. Sedan även tror jag inte ens finns en sanning självmotsägelsefullt det än må låta.

Men det är läkare och psykologer och samhälle som säger sig besitta allt det nämnda här ovan. Men den punkten jag tänkte komma till är att dom tror dom besitter en sanning över oss att vi är sjuka, paranoida och inbillar oss. Det är deras syn och sanning om oss. Men jag köper inte helt den förenklade synen utan ifrågasätter det. Men jag har egentligen ingen absolut sanning

Hade läkare, psykologer, myndigheter och institutioner sagt att man vet inte hade jag aldrig ifrågasatt för ingen besitter ingen absolut sanning och särskilt inte över andra. Varken jag eller annan. Man kan bara spekulera vilket är det jag gör men känner väldigt starka känslor om det här. Sorry Men läkare, vårdare, myndigheter och institutioner dom inkräktar oss vår frihet och integritet. Att deras syn är den enda rätta och vi har ingen makt över oss själva eller en röst. Vi lever i ett förtryck.

Men såklart behöver vi hjälp och stöd för vår schizofreni då det finns ingen plats för oss samhället. Och vi behöver dämpa vår känslighet med mediciner såklart för det finns inga andra sätt idag som det ser ut som.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197911 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
Jag har träffat andra sorters läkare som inte alls har varit säkra på sin sak.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197912 av Klanggedin
Konstigt att jag inte läser vad du skriver..
Mer
4 år 5 månader sedan #1197925 av Clean
Geta,

Vad sa dessa läkare?
Mer
4 år 5 månader sedan #1197926 av Klanggedin
Kort och gott att dom inte visste!
Mer
4 år 5 månader sedan #1197927 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
Exakt.