Våra schizofrena upplevelser?

Mer
4 år 5 månader sedan #1197853 av Klanggedin
Är det inte det som är schizofreni?
Mer
4 år 5 månader sedan #1197858 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
Förstår inte vitsen med att bli friskförklarad, när man ändå har funktionsnedsättningar. Det verkar inte logiskt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197860 av Klanggedin
Problemet är väl inte lösningen utan att man inte ser problemet i det?
Mer
4 år 5 månader sedan #1197863 av Clean
Nej klang schizofreni är ingen utvecklingsstörning. Vi utvecklas, men inte som dom som lever inte med schizofreni.... Vi vår utveckling är allra högst extremt individuell. Unik. Nåt som folk kommer aldrig att förstå. Bara för man inte utvecklas enligt sk relevanta check list kriterier som passar mallen i samhället. Betyder inte att vi har en nedsatt utveckling. Vi utvecklas men inte enligt psykologins check lista för den är föråldrad. Tror inte en check lista från psykologins ramar in miljarder av människor som bor på jorden. Lökjigt att tänka eller tro det. Samma sak som med astrologi! Bullshit!
Mer
4 år 5 månader sedan #1197864 av Klanggedin
Oj vad konstigt.. Jag trodde alla var likadana bara att det var vår moral som var dålig?
Mer
4 år 5 månader sedan #1197867 av Clean
Jag tänker inte ha sån diskussion. Dessutom är inte saker och ting riktigt så förenklade. Saker och ting behöver inte vara en självmotsägelse. Bara man har en djupare förståelse. Lönlös diskussion.

Dessutom tror jag att ingen kan bevisa att schizofreni är en sjukdom och inte en känslighet..