Våra schizofrena upplevelser?

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1197805 av Clean
Cosmos har du psykos just nu?
Tja jag vet inte men jag kan inte förstå att min och andras psykotiska människor har en fel världsbild. Jag ser människor som inte andra ser ändå tror jag inte på dom som säger det är hallucinationer och hallucinationer har ingen verklighetsförankring. Tja jag vet inte....

Förlåt alla men jag kan inte tro att vi har så jävla fel. Nån sanning ligger det lite i tror jag hårt på och sen ja kan vi överreagera eller vara överkänsliga i vissa situationer, men gör det oss sjuka på det sättet att hela vår världsbild skulle vara fel?

Tänk inte på en svart katt och vad tänker du på.

Men kanske är jag helt jävla galen att tro det? Kanske har jag helt fel? Vilka bevis finns det?
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197814 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
Sanningen är att vi med vanföreställningar inte har samma vanföreställningar. Vi är bara färgade lite av vår tid. Det går inte att dra alla över en kam.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197817 av Klanggedin
Jag brukar slakta mina skämt när jag kommer hem.. Det är därför jag köper korv :)
Mer
4 år 5 månader sedan #1197819 av Drummer
När jag insjuknade i psykos såg jag en grön demon framför mig i sömnen, men så plötsligt så vaknade jag.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197822 av Klanggedin
Skämt? Sa jag skämt? Det luktar i alla fall inte :P
Mer
4 år 5 månader sedan #1197831 av Clean
Vilket vi alla är färgade av vår omvärld och tid, men vad går gränsen mellan frisk och sjuk? Att vi med psykoser ser det andra inte bryr sig om att notera? Det här är inte långt ifrån "psykisk lobotomi"... Att vi ska stänga av oss för att det är opassande? Skitsnack. Det är psykisk lobotomi.... Det här är just vad det är....

Så vi ska stänga av vårt liv, våra drömmar, våra möjligheter, vår frihet, våra sanningar och känslor och sist men inte minst oss själva? För det är inte passande? Sjukskriva sig, isolerade, dålig ekonomi, krossade drömmer, leva utan hopp och uppnå det mest tafatta tillståndet av allt passivitet och nedstängd...