Har jag Schizofreni?

Mer
11 år 10 månader sedan #497840 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har jag Schizofreni?
Man kan säkert bli "kåt" på abilify. Fråga dom som har prövat den!
Mer
11 år 10 månader sedan #497842 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har jag Schizofreni?
Du ska inte lyssna på hobbyläkarna här.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 10 månader sedan #497845 av Nibla
Svar från Nibla i ämnet Har jag Schizofreni?

Jocke skrev: Nej, nej, du behandlas omkring ett standardförfarande kliniskt sett, då du fortfarande är så ung. Man kan inte säga helsäkert just nu, men den låga dosen kan i slutändan vara befriande? Men manierna och de sexuella tvångstankarna tyder i dagsläget med på affektiv känslor.


Hur menar du med befriande? Efter första tabletten så kände jag direkt lite skillnad, det var igår, idag har jag tagit en och känt mig mest orkeslös och illamående, vilket dock kan bero på andra saker iofs..

Men det går väl att bota manierna och de sexuella tvångstankarna med medicin, t ex abilify? Även om de är affektiva?

Om jag får förklara det på ett bättre sätt, så är det som om jag drömmer, jag vill "vakna", men kan inte vakna. Jag är liksom inte närvarande, här och nu, känner inte känslorna och känner mig inte "här" så att säga, det är väldigt konstig känsla jag besitter nu och har besuttit i snart 2-3 år i alla fall, jag kommer inte ur det. Förstår du lite hur jag menar? Det är möjligt att det är någon form av psykos eller så, det vet jag ju inte. Kan liksom inte se saker och ta in de och tänka - känsla - handling.. Utan det går direkt tanke (ej logisk) - handling (oftast idiotiskt om det inte är vanliga saker)..

Som om någon skriver till mig "jag hatar dig", så kan jag uppfatta det som att personen bara skriver sådär för att bla bla bla och att om jag skriver såhär eller såhär, så händer det här.. Men det blir helt sjukt:/ vet inte om det är något psykosliknande heller dock?
Mer
11 år 10 månader sedan #497847 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har jag Schizofreni?
Du kan lida av derealisation..
sv.wikipedia.org/wiki/Derealisation
Mer
11 år 10 månader sedan #497856 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har jag Schizofreni?
En psykiatriker utbildar sig i 12 år. De sätter endå ogärna en diagnos.

Här på Viska leker folk läkare, för de kan läsa i wikipedia. Och så rekommenderar de diagnoser :väggen

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 10 månader sedan #497858 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har jag Schizofreni?
Det är väl ingen här som har ställt någon diagnos. Vi bara spånar.....