Har jag Schizofreni?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 10 månader sedan #497917 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Har jag Schizofreni?
Nibla, som du berättar det, så tolkar jag det i egentlig mening inte som depression. Tänkte annars att kbt är effektivt mot just depression. Men du är lite för ung i dagsläget till att sätta ngt på dig. Det känns lite som att du spekulerar mycket om din känslomässiga mognad, så för mig tyder det på en affektiv störning den vägen just nu.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 10 månader sedan #497920 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har jag Schizofreni?
Jocke,

Säger doktoranden som inte vet ett jota om patienten.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 10 månader sedan #497926 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Har jag Schizofreni?
nä men zoegas! Känslomässig störning behöver inte tyda på schizofreni eller ngt i den stilen, jag har bara utgått från det Nibla har sagt. Själva resonemangsprincipen kring schizofreni och depression i det här fallet, tyder mera på en känslomässig omognad, än att det ska handla om diagnoser eller ngt. Men symptomen verkar helt klart vara negativa i schizofren bemärkelse. Men detta kommer att förändras, för denna tillstånd är inte statiskt, ibland lever det sitt eget liv.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 10 månader sedan #497939 av Nibla
Svar från Nibla i ämnet Har jag Schizofreni?
Jocke ovan,

Jo, det är sant, men jag har ju inte bara känslomässig störning som symtom riktigt, men hur menar du med känslomässig omognad? Och vad ska man göra åt det?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 10 månader sedan #497941 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Har jag Schizofreni?
Det är helt enkelt livserfarenhet, att man lär sig hantera de nycklar som står till buds tillfälligt. Och den kart man har, är helt enkelt inte värt livet. Man måste välja här i livet.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 10 månader sedan #497948 av Nibla
Svar från Nibla i ämnet Har jag Schizofreni?

Jocke skrev: Det är helt enkelt livserfarenhet, att man lär sig hantera de nycklar som står till buds tillfälligt. Och den kart man har, är helt enkelt inte värt livet. Man måste välja här i livet.


Vet inte om jag förstår exakt vad du menar men tror det. Dock vet jag inte om det löser mina problem ^^