aldrig haft?

Mer
15 år 7 månader sedan #149895 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet aldrig haft?

Gäst skrev:

PSR skrev: Sånt där handlar alltid om projicerat självhat och självförakt.


Säger du det om judarna som hatar Hitler oxå?


Sluta larva dig, det är inte samma sak.
Mer
15 år 7 månader sedan #149909 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet aldrig haft?

PSR skrev:

Ready skrev: Kvinnor är elakare än män. Jag har tappat all respekt för kvinnor.

Jag försöker ju bli ihop med en sjukt elak tjej. Hon gör så när det inte fungerar mellan oss. Ungefär för att förstöra så att hon kan bryta sig loss från mig och att jag skall sluta tycka om henne. Fungerar delvis. Tar bara några veckor så försöker vi bli tillsammans igen.

När två trasdockor möts kan det bli väldigt dysfunktionellt. Hon är tydligen nästan hälften så trasig som jag är. Önskar jag ingen människa. Normalt sett är det tjejerna som är mest söndertrasade. Därför mår de sämre av dåliga relationer. Män är förstås i grunden elakare än kvinnor men på ett plumpare och mindre utstuderat sätt.

Tappa respekten för andra människor innebär självklart att man förlorar sin självrespekt. Ingen bra idé.

För att komma vidare måste man älska och förlåta. Det är enda sättet att läka ihop själv. Jag är knappast någon expert på relationer men som jag ser det måste man vara bra för varandra, annars går det aldrig. Om man trasar sönder varandra ännu mera är det dömt att gå åt pipsvängen.


Vad glad jag blir för dig, PSR... för något år sedan skrev du att relationer var en omöjlighet för dig... nu försöker du, även om det är svårt... det är ett stort kliv framåt i återhämtningen!!! Jag önskar dig all lycka och hoppas att ni finner väger som fungerar för er trots att ni båda har haft det svårt...
Mer
15 år 7 månader sedan #149922 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet aldrig haft?
PSR skrev:

När två trasdockor möts kan det bli väldigt dysfunktionellt.


Så vackert skrivet, PSR... och så insiktsfullt. Jag, om någon, känner mig som en trasdocka, som alltid går för fort fram.
Mer
15 år 7 månader sedan #149924 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet aldrig haft?
Jag har ett mkt förvirrat förhållande till "intmitet och sex" då jag blev "av med oskulden" vid 4 års ålder. Hade gärna väntat till 30 års åldern :cry:
Mer
15 år 7 månader sedan #149927 av aspie
Svar från aspie i ämnet aldrig haft?

PSR skrev: Jag försöker ju bli ihop med en sjukt elak tjej.

Då man har lite erfarenhet, det händer att man börjar umgås med elakingar. Med tiden börjar man se skillnaden, och hittar någon som inte är elak.
Mer
15 år 7 månader sedan #149945 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet aldrig haft?
Ni kanske skall köpa denna bok:

Hemligheten : från ögonkast till varaktig relation

Hemligheten är en bok för singlar som tröttnat på att vänta och som vill veta vad de kan göra för att hjälpa framtida kärleksrelationer på traven. Men också för den som redan hittat en partner och som vill veta mer om vad som händer i oss när vi försöker gå från förälskelse och vidare in i en varaktig kärleksrelation.

Med utgångspunkt från de senaste årens psykologiska forskning menar författarna att vi människor i allra högsta grad kan påverka våra förutsättningar både för att hitta en partner och för att skapa en varaktig relation. Här visas hur detta går till, både i teori och praktik.

www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127115216