aldrig haft?

Mer
15 år 7 månader sedan #149959 av Ready
Svar från Ready i ämnet aldrig haft?

PSR skrev:

Admin1 skrev: Ni kanske skall köpa denna bok:

Hemligheten : från ögonkast till varaktig relation

Hemligheten är en bok för singlar som tröttnat på att vänta och som vill veta vad de kan göra för att hjälpa framtida kärleksrelationer på traven. Men också för den som redan hittat en partner och som vill veta mer om vad som händer i oss när vi försöker gå från förälskelse och vidare in i en varaktig kärleksrelation.

Med utgångspunkt från de senaste årens psykologiska forskning menar författarna att vi människor i allra högsta grad kan påverka våra förutsättningar både för att hitta en partner och för att skapa en varaktig relation. Här visas hur detta går till, både i teori och praktik.

www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127115216

Tack för tipset. Beställde den på en gång. Fick ju bra kundbetyg och allt.


PSR du verkar vara väldigt bra på ekonomi. Kan du rekommendera några böcker jag kan läsa för att få samma kunskaper som du har? Så att jag lär mig din strategi som Tony Robbins kanske skulle sagt. Jag vet att man ska spara och invstera och det fungerar väl även om det tar tid. Fast det kanske finns andra knep som ligger lite utanför det normala kunnandet?
Mer
15 år 7 månader sedan #149964 av Ready
Svar från Ready i ämnet aldrig haft?

PSR skrev:

Ready skrev:

PSR skrev:

Admin1 skrev: Ni kanske skall köpa denna bok:

Hemligheten : från ögonkast till varaktig relation

Hemligheten är en bok för singlar som tröttnat på att vänta och som vill veta vad de kan göra för att hjälpa framtida kärleksrelationer på traven. Men också för den som redan hittat en partner och som vill veta mer om vad som händer i oss när vi försöker gå från förälskelse och vidare in i en varaktig kärleksrelation.

Med utgångspunkt från de senaste årens psykologiska forskning menar författarna att vi människor i allra högsta grad kan påverka våra förutsättningar både för att hitta en partner och för att skapa en varaktig relation. Här visas hur detta går till, både i teori och praktik.

www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127115216

Tack för tipset. Beställde den på en gång. Fick ju bra kundbetyg och allt.


PSR du verkar vara väldigt bra på ekonomi. Kan du rekommendera några böcker jag kan läsa för att få samma kunskaper som du har? Så att jag lär mig din strategi som Tony Robbins kanske skulle sagt. Jag vet att man ska spara och invstera och det fungerar väl även om det tar tid. Fast det kanske finns andra knep som ligger lite utanför det normala kunnandet?

Det är hundratals varav många är på engelska. Vilken typ av ekonomi tänkte du på? Det finns ju privatekonomi, företagsekonomi, mesoekonomi (branscher, regioner, kluster), nationalekonomi, finansmatematik, finans i allmänhet, specifika finansinstrument, ekonomisk historia et cetera.

Gör inte som mig för allt i världen!! Jag är ju värsta sortens knäppdåre. Gör allt jag kan för att landa, få fru och familj och bli en Svensson. Är ganska nära som det känns.

Antagligen menar du att bli ekonomiskt oberoende så snabbt som går, eller? Tony Robbins har en hel del sånt. Bland annat "Personal Power II". Förmodligen har han böcker som bara handlar om sånt. Jag tycker nog att det viktigaste är Risk Management. Kommer inte på någon bra bok på rak arm.


Ja, det är ekonomiskt oberoende så snabbt som det går som jag är ute efter. Om man ska skaffa fru och barn så måste man ha pengar. Vad menas egentligen med Risk Management?
Mer
15 år 7 månader sedan #149965 av Geta
Svar från Geta i ämnet aldrig haft?
Det är väl inget som man väljer - att bli en "knäppdåre".
Att leva ett Svenssonliv kan vara lika avlägset som en
resa till månen för en person med psykisk störning. :rolleyes:
Mer
15 år 7 månader sedan #149966 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet aldrig haft?

Admin1 skrev: De flesta som tar sitt liv har nog depressioner. Så är det t.ex. vid schizofreni. Självmorden minskar stadigt och det har kopplats till att idag söker allt fler hjälp för sina depressioner istället för att ta sitt liv.

Jag läste nyligen att självmorden börjar öka efter att ha minskat eller stått stilla i många år.
Mer
15 år 7 månader sedan #149979 av Ready
Svar från Ready i ämnet aldrig haft?

PSR skrev: Fru och barn klarar nog de flesta plånböcker bara båda har fast inkomst.

Risk Management betyder att hantera risk så att man inte klantar sig. Jag har gjort den enkelt för mig. Välter efter dubbla och kliver ur efter minus tjugo procent. Det är nånting sånt man måste ha. Sen är det viktigt att inte lägga alla ägg i samma korg. Minst fem branscher varav flera motcykliska. Två indexfonder borde vara det allra enklaste. Det finns inte på världskartan att de faller ur.


Det skulle underlätta att vara ekonomiskt oberoende. Har man ingen flickvän kan man ändå ha roligt bara man har pengar. Menar du att du säljer vi dubbla och säljer vid minus 20%?

Att ge ut sin bok på Vulkan verkar vara en väldigt bra idé. Om boken är bra så nappar säkert ett riktigt förlag.
Mer
15 år 7 månader sedan #149980 av Ready
Svar från Ready i ämnet aldrig haft?
Vad betyder motcykliska?