Sos Alarm 08-112

Mer
3 år 2 månader sedan #1316778 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Sos Alarm 08-112
Förutom min schizoaffektiva sjukdom så har jag social fobi. Vet faktiskt inte om det brukar vara så, att man kan ha mer än en diagnos. När jag gjorde min ADHD-utreding konstaterades det att jag inte uppvisade några psykostecken utan enbart social fobi. ADHD hade jag inte. Det var en psykolog på avgiftningen som tyckte att jag var så hyper och ångesttyngd att det måste bero på något mer än på alkoholmissbruk. Så hon skickade en remiss trots att jag sade att jag knappast hade ADHD. Utredningen tog flera dagar och gav alltså nada förutom utslaget på social fobi. Men inte ens det stämde riktigt. Jag är en öppen individ som bara har problem i lite större sällskap än fyra. Blir helstirrig annars.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316782 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sos Alarm 08-112
För att få schizoaffektiv diagnos ska man ha psykossymtom UTAN att vara manisk eller deprimerad. Tror också att psykosen ej ska ha med missbruk att göra för att diagnosen ska vara aktuell. Det är nog ditt missbruk Drummer, som fått läkaren påandra tankar.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1316797 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Sos Alarm 08-112
Kan räkna på en hand vilka musiker som inte haft problem med alkohol och droger 

Som sagt va så är Social ångest den värsta helvetiska ångest man kan ha enligt mig.

Geta

Schizofreniker är roligare än depressiva ångestfyllda människor med social fobi. Vi anses som tråkiga men i grunden behöver vi inte vara det när man mår bra. 
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316810 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sos Alarm 08-112
Drummer,

Är du inte rädd att det ska ställas högre krav på dig, nu när du är friskförklarad?
Mer
3 år 2 månader sedan #1316813 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sos Alarm 08-112
Geta,

Fast friskförklarad är han väl inte? Ångest kan vara riktigt handikappande! 
Mer
3 år 2 månader sedan #1316815 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Sos Alarm 08-112
Krokus har rätt! Man behöver inte vara sjuk för man har social fobi men fruktansvärt handikappande. Skulle jag få ångestlindring så fungerar jag normalt till 80 %. Resterande del är väl för att jag är lite exentrisk i min personlighet.