Sos Alarm 08-112

Mer
3 år 2 månader sedan #1316816 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Sos Alarm 08-112

memphis skrev: För att få schizoaffektiv diagnos ska man ha psykossymtom UTAN att vara manisk eller deprimerad. Tror också att psykosen ej ska ha med missbruk att göra för att diagnosen ska vara aktuell. Det är nog ditt missbruk Drummer, som fått läkaren påandra tankar.


Vad har du fått de uppgifterna från? Mani är en psykos i sin mest utvecklade form. En depression kan vara psykotisk då vanföreställningarna kan vara svåra och suicidrisken är stor.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1316826 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Sos Alarm 08-112

Geta skrev: Drummer,

Är du inte rädd att det ska ställas högre krav på dig, nu när du är friskförklarad?

Social Fobi är handikappande och en allvarlig diagnos där många har självmordstankar och ideer att man inte passar in. Rädsla att bli avvisad och föraktad
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1316830 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Sos Alarm 08-112
Tror en ska vara försiktig med att jämföra diagnoser. Alla sjukdomar medför någon form av lidande 
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Nobel.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1316832 av Hope
Svar från Hope i ämnet Sos Alarm 08-112
Drummer idag i dagens samhälle här i Sverige spelar det längre inte till vem som passar inte in! Det har blivit mycket varmare klimat på den punkten. Folk kommer att alltid ha sina intryck och bedömningar om folk. Det är fullkomligt normalt att reagera på det. För det är så himla dumt. Dom vet oftast inte om vem man är. Så det är ett övergrepp dom sysslar med. En sund människa reagerar på det.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1316844 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Sos Alarm 08-112
När jag låg inlagd så var personalen allmänt väldigt bra! Jag satt mest på mitt rum men var ute i dagrummet ibland. Det var en kille som stod som en staty med ledsna ögon i 1 timma och skötarna kom med mat osv, han reagerade inte. Han piggnade till lite efter ett par dagar och han började spela bordtennis med en annan patient. 

Nazisterna på 30-40 talet skulle nog inte se mig som psykiskt sjuk men skör. Att jag är en bra trummis skulle nog rädda mig långt även om jag inte är så snabbtänkt. 

Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1316849 av Hope
Svar från Hope i ämnet Sos Alarm 08-112
Frågar du han hur han mådde?