Fejka frisk?

Mer
17 år 6 månader sedan #50512 av tanne
Svar från tanne i ämnet Fejka frisk?
anna,jag råder dig till att inte spela frisk.du kommer att falla till slut.jag tycker du ska vara ärlig och ta till dig den hjälp du får.ingen mer än du kommer att förlora på att spela frisk,eller sjuk.kram på dig hoppas du förstår.
Mer
17 år 6 månader sedan #50537 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fejka frisk?
Det går bra att fejka frisk på ett arbete när man inte har hel sjukdomsinsikt.
Det är precis så,att om man själv tror att man är frisk så tror andra det också. Eller iallafall, låtsas dom inte om att man uppträder lätt avvikande.
I början av min sjukdomsperiod lyckades jag vara på olika arbeten i 6 år innan det sprack. Sedan hade jag skyddat arbete till in på 90-talet.
Nu undrar jag om det var större tolerans på arbetsplatser för avvikande för 20 år sedan än vad det är idag.
Det har väl blivit dyrare för arbetsgivare att ha personer som är sjukfrånvarande ibland.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 1 månad sedan #910195 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Schizofreni och arbete

Jocke skrev: Hej Admin! Jag kommer från norra sverige och har börjat återgå till ett någorlunda normalt liv med tabletter och sysselsättning. Önskar alla kunde förstå att man visst kan berätta att man har en sjukdomsbild(i det här fallet schizofreni)och klara sig undan med det, men mitt problem, är att vissa kan ifrågasätta att man har schizofrena symptom. Jag försöker tålmodigt förklara på vilket sätt det är ett funktionshinder, men det är inte så lätt, eftersom dem flesta har sin uppfattning om vad schizofreni är, hur berättar man sakligt om vilka problem man har? Jag är rätt ny här, men gick in på porrsurfningen, men det har ni tydligen plockat bort? Är det censur här? Fick ett rätt hårt bemötande av ngn som påstod att jag var fördomsfull. Men min seriositet handlar om att vilja ta reda på vad sjukdomen bär med sig i det vardagliga livet.


Detta skrevs för elva år sedan, förmodligen som gäst? Inte fan kunde man porrsurfa här på siten då? Elva år är en lång tid! Då var jag nog väldigt omogen, och är väl det fortfarande än idag?

Men då levde jag med schizofrenin i mina tankar, minns att det var en väldigt tuff tid!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 1 månad sedan #910197 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Fejka frisk?
Då hade du väl inte fått din Aspergerssyndrom? När började du själv ana att du kunde ha Asperger?
Mer
7 år 1 månad sedan #910198 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fejka frisk?
Porrsurfa på Viska! :rotfl
Mer
7 år 1 månad sedan #910203 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Fejka frisk?
Man försöker ju ha ordning och reda med sig själv......är man psykotisk får man ju skämmas för sig själv fast det gör man juinte eftersom man tror psykosen är sann. Jag försöker nog framstå som starkare och friskare än vad jag är.....jag fattar liksom inte hur klen jag är.