Fejka frisk?

Mer
3 år 10 månader sedan #1257305 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Fejka frisk?
Den vetenskaplighet som talade för lobotomins fördelar kan vi väl enas om är gjord av några som fejkade friska?
Vi vet idag att personernas
-Lössläppthet ökade
-Kriminaliteten ökade osv.

Samt att Bara var Sjätte patient dog som en direkt följd av ingreppet. Nobelpriset kunde han dock inte hämta själv Moniz, han kunde inte ens gå, då en fd patient som lobotomerats skjutit Moniz.... Feedback mina damer och herrar.

Fanns det något friskt bakom Lobotomin, eller var den friskheten helt fejkad?
Mer
3 år 10 månader sedan #1257308 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fejka frisk?
Lobotomin var väl något liknande könsstympningen idag. Kennedys syster ansågs för att var för lössläppt. Hon lobotomerades.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257310 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Fejka frisk?
Hon var som en femåring efter ingreppet, Rosemary. Sjukt är ordet!
Jag har dock sökt efter det friska i det hela, det erkänns. men jag har inget hittat.
sv.wikipedia.org/wiki/Rosemary_Kennedy

Eller rättare sagt, det finns inspelningar från lobotomerade och deras upplevelser av ingreppet. Speciellt en kommer jag ihåg han säger något i stil med att hans egna lobotomi var något av det bästa som hänt. Ganska svårt att lyssna på och man undrar än idag vilken slutsats man kan dra ...

Personligen anser jag att personerna bakom lobotomin, det var personer som sket i verkligheten, bara körde på sin egna verklighetsbild och ignorerade det mesta som talade emot den. Ganska sjukt!
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Vatten.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257324 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fejka frisk?
Jag har sett lobotomerad på sjukhusområdet, som var kroniker och här för dig vatten är kanske när du läser vad han ständigt upprepade kan vara intressant för dig, då du är att likna med grävande reportrar,det han sa var, "Jag skall ha 8 miljoner för vatten motorn, jag skall ha 8 miljoner för vattenmotorn.

hade han byggt eller gjort ritningar till den, ja, då plötsligt hade oljeindustrin kollapsat direkt och det före 1974 då jag låg inne där. Men vi kan gå långt tillbaka för att källan energi fanns i Moses stav han fann såsom en brinnande buske som inte förstördes och Gud sade ta den svansen och han fann stor kraft i staven och Moseböckerna skrivna från den tiden.

Börjar Israels folk kända för utvandringen från fångenskap hos Faraonerna. Israelerna fann långt efter Moses tid fanns hos befolkningen under Konung Hiskias tid. Den profet som leddes utav Gud, sade till honom när folket upphöjde staven som fortfarande samma kraft som Moses fann, profeten rådde honom, bryt sönder staven och folket inte längre kunde stödja sig på den utan att stingas av den på gammal Svenska Detta då folket upphöjde staven och började be till den. Israelerna borde gräva ut hela den boplatsen för finner man staven har den en outsinlig kraft som gör att dagens jakt på elbilar överhuvudtaget betydelselös hade vi kraftkällan skulle vi inte leta nya kraftkällor.


Medan jag ändå skriver så skall du få höra något som min far såg, när han var 4år, han var född 04 och året 1908 såg min far på himlen hur två stjärnor boxades mot varandra han visade åskådligt med händerna hur de rök ihop och anföll gång på gång varandra, samma år inträffade Tungusiska katastrofen i Ryssland
sv.wikipedia.org/wiki/Tunguska-h%C3%A4ndelsen

Jag är själv född 1950, min far berättade för mig 1974 då jag först att jag hörde röster. Den gången berättade han vad som hade hänt redan 1946 han hade med familjen flyttat upp till Göteborg efter att de hade drivit min Mormors Gård, under kriget då de bodde i Skåne och drev min fäderne gård.Detta efter att morfar dog 1940 och då flyttade min familj till Skåne under kriget. Kolla Billesholm det är närmaste tätort och mor köpte ut sin bror efter deras gemensamma övertagande efter att mors faster som bodde där dog. Där har det gått husbock i huset, jag ville inte ha något l överhuvudtaget något därifrån. Samt att på orten trycktes vi Billesholmare någon son dotter jag vet inte vem som lagt texten i Wikipedia men där finns massor av berättelser om Billesholm och på gården även i Billesholm gjorde de schakt i trädgården tiden kallades Klondyke tiden de fann kolen, det grävdes efter kol redan 1918 eller något tidigare under ww1.

Det hade också då grävt på gården under ww1, far min sade jag gick ned i gruvan och han sade jag rörde vid gruvgångarna för att hitta flötsen, något sade släng undan benen, det var tur sade far, jag hade fått sanden som rasade ned över benen. Men jag tänkte sade han jag går in där och rör om, där fann jag flötsen. Min mor sade som mest hade vi 25 man som jobbade i gruvan. Far min gjorde beredskap i Kristianstad, artilleripjäserna stod på kajen men ingen ammunition, 1940 så sade en äldre släkting att vägen utanför rasslade stridsvagnarna mot kusten hela natten den 9 april 1940. Nu blir det här en krönika då jag återgår till vad min far berättade, han fick hemma när han stod upp se en syn och samtidigt hörde han jag är glad för att den stod stilla men jag har också hört jag är glad att den inte slog. Det var en kyrkklocka, läs Ernest Hemingway vad han skrev. Min far var lindrigt misstänksam eller då paranoid, fast ingen kunde säga att han var sjuk, te x det sitter mikrofoner i eluttagen de kan se oss i studion på TV när den är på. Kan vara det att han fått diabetes typ 2 redan innan jag är född, min sjukdom finns i min fars härkomst detta då han fick insulin. Jag själv råkade se sjukhuspapper hos en sköterska när jag var där för injektion. Det stod i första hand Sick and alone siqualone decanoat i andra hand annat depå Neuroleptika
i tredje hand 100 internationella enheter Insulin. Jag har inte ännu drabbats av diabetes typ 2 men många kusiner och varje farbror och faster hade diabetes, men ändå har inte jag drabbats

Farfarsfar emigrerade till USA och Farmorsmor och farfarsfar var hennes farmorsmor hamnade på psyket i Lund hon är begravd där. Så farmor och farfar, den ene hade ingen mor, den andre ingen far, de gifte sig samma år och deras förste son föddes det året som deras äldste son är född. När jag var på en fasters begravning fick jag se farmors vigselring, jag tittade ju inuti inte för att jag kommer ihåg vad det var ingraverat, men en syster körde mig och mor dit och hem, när vi satt i bilen så sade hon nu skall vi se, när var
NN född, samma år det året de gifte sig. Farmors mor dog 1908 på sjukhuset i Lund, hennes man gifte om sig att för om någon hamnade på hispan var tillräckliga skäl.

Det har vyshat pyssat i höet för många i släkten
Min farfar hade 25 barnbarn jag är yngst

sv.wikipedia.org/wiki/Billesholm


Det nämns Södra Vram i texten på Wikipedia Min mor och fars grav samt att 1933 åktes Södra Vrams Grand pix min far var nere vid korsningen till vägen upp mot gården

Min bror sade han skulle ha en medalj för han räddade prins Bertils liv, ty det blev en av loppets förare dog han körde en Renault, köp aldrig en bil därifrån, den ränner au på Skånska det är inget konstigt då han kom från Skåne
Far min försökte stoppa andra bilar då flera efter körde i i de andra, det stod en flagga från den funktionär som stod med en flagga min far skrek stoppa bilarna. Vakten ropade det är en varningsflagga enbart för att sakta ned. Detta pga ett hus stod i vägen på den tiden vilket gjorde skymd sikt. Min far sprang mot trafiken höjde händerna och Flaggade ned för stopp jag har sett huset men det är rivet. Sedan visade far på en trädgård strax intill och det var en punkt de körde rätt upp mot en telefon stolpe som första bilen "klättrade" upp på samt att bilen brann

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257328 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fejka frisk?
I början av 1900-talet hade man uppfunnit el-bilar. Det är inget nytt.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257339 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fejka frisk?
En elbil har en gång i tiden slagit världsrekordet redan på slutet 1800-talet
varldenshistoria.se/teknik/maskiner/hastighetsrekord-med-bil

Samt att jag sett den på bild torpedliknande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Nissegossen.