Fejka frisk?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 3 månader sedan #1017091 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Fejka frisk?


Lite svårt idag! Hur mycket jag än försöker komma närmare andra människor, så misslyckas det, det är ngt som slår bakut, men vad? Kanske ngn tror att man fejkar, men jag måste hitta en enklare väg, där jag kan känna mig tillfreds med livet? Det är inget livsfarligt, men även om svaren kommer ngn gång, så kommer dem försent!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 3 månader sedan #1017504 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fejka frisk?
Du Jocke har nog mer kontakt med andra än de flesta andra här. Du är på jobbet och sedan har du kontakt med personal. Många har ingenting av det du har.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017506 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fejka frisk?
Jag skulle aldrig klara att ha så mycket kontakt med folk dagarna i ända som du har, Jocke.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 3 månader sedan #1017526 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Fejka frisk?
Ja Admin och Geta! Men det beror på vilken nivå kontakterna ligger på? Kan vara snäll och trevlig en liten stund, men sedan måste jag micro-pausa! Gå på toa eller besöka ngn annan, en intensiv kontakt klarar jag bara ca en timme ungefär.

Men känner när jag inte är i samklang med andra, så kan jag tvingas genomlida en lång stund utan att prata och är utanför. Men mina handledare på jobbet, märker när jag inte är i balans med mig själv. Jag hade ett konstruktivt samtal med dem innan lunch igår.

Men de flesta orkar inte prata på den nivå jag befinner mig i, det är på antingen en för allvarlig nivå eller för djup?
Jag märker samma tendens på viska, vissa kritiserar mig antingen genom bilderna eller att jag tycks osammanhängande och inte vet vad jag pratar om.

Samma tendens hade jag, när jag figurerade som intensivast på en lokal debatt/chat-sida. Många tycktes inte besvara mina inlägg!
Det är likadant även här! Så man kan säga, att jag inte har en särskilt djup kontakt med ngn. Och det ytliga, är för jobbigt för mig att hantera som kallprat!

Men tack för positiv kritik av er två!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257201 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Fejka frisk?

Jocke skrev:

Geta skrev: Porrsurfa på Viska! :rotfl




Nej, det kan inte bli en diagnos om alla känner till kriterierna på en specifik persons privatliv och integritet. Att känna till svagheter, kan inte bekräfta ens egen personliga åsikt i frågan, men det är svårt att vara både öppen och privat.

Men varför är man så otydlig i nuet?

Kanske för att långtidminnet springer ikapp och sjunger sin duett för jaget om vad som är lämpligt och icke

MsTibbs skrev: Jag tror man måste ha god sjukdomsinsikt för att klara fejka frisk i längden.

Eller en stark vana sedan lång tid: Att skylla alla fel som uppstår på alla andra.
-Se bara på Donald Trump typ Obama skapade ISIS osv...

Många av de som är framgångsrika på att spela friska kan komma ganska långt med sina galenskaper
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257205 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fejka frisk?
Till slut går det inte att spela frisk längre. Man kraschar. Går in i väggen. :väggen :dator