Paranoia och röster - hur hantera?

Mer
19 år 5 månader sedan #6292 av Isa-Alise
Fortfarande jobbigt med röster och paranoia..
Mer
19 år 5 månader sedan #6296 av Isa-Alise
Mest obehagliga... men inte så skrämmande röster...
Mer
19 år 5 månader sedan #6317 av Admin1
Nobelpristagaren Nash röster försvann när han beslutade sig för att inte lyssna efter dem. Jag tror att många hör röster för att de är inaktiva och nyfikna. Har du prövat att inte lyssna?
Mer
19 år 4 månader sedan #6476 av Isa-Alise
Först försökte jag bemöta rösterna.... men det blev en ständig konversation som bara tog mycket energi... försöker nu att inte lyssna...
Mer
19 år 4 månader sedan #6482 av Nissegossen
Hej Isa-Alise! Det där med en ständig inre konversation, eller som jag hellre vill kalla det den inre dialogen, känner jag igen. Det är när man hela tiden för ett samtal inom sig. Ibland är det dock såsom att rösterna tar överhanden eller som att andra röster med eget ego blandar sig i den inre dialogen och det kan vara mycket otrevliga saker de säger. Men som Admin skriver om, kämpa ned dem med att tänka jag duger, positiva tankar är bra att medvetet tvinga sig själv till att tänka.

Ta inte dåligt vid er, men ondskan är som en liten unge som sitter i sandlådan och djävlas med de andra ungarna. ondskan vägrar på något sätt att bli vuxen.
Man får hela tiden dras med det.

Blir det för svårt så att jag inte kan koncentrera mig så tar jag stereohörlurarna på mig och sätter på bra musik på hög volym. Det dränker alla mina egna tankar och jag kan till och med somna då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #6483 av Admin1
Det finns en annan epilepsimedicin Absenor eller Ergenyl, som också har prövats ensamt eller som tillägg till antipsykotika. Det är dock inte bevisat att den ger effekt, men heller inte att den är ineffektiv.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... n-obevisad

Har du prövat arbetshäftet för rösthörare, som finns att ladda ner gratis på Internet. Det är enligt Rommes och Eschers metodik vid röster.
www.viska.se/index.php/component ... esthoerare