Paranoia och röster - hur hantera?

Mer
19 år 4 månader sedan #6924 av Nissegossen
Jag gör så gott jag kan varje dag.
Blir det inte bra en dag, så var det så gott jag kunde den dagen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #6966 av Isa-Alise
känner bara att alla är emot mig... :cry: :cry: :cry: :cry:
Mer
19 år 4 månader sedan #6992 av Admin1
Du berättade att du prövar Iktorivil mot dina besvär. Jag läste nyss en artikel om antiepileptika vid schizofreni för att få bättre effekt och Ergenyl eller Absenor var det som hade bästa underlaget. Kolla in artikeln om det och den finns postad idag under Nyheter.
Mer
19 år 4 månader sedan #7002 av Isa-Alise
Admin, kolla denna länk om tardiv dyskinesi, det är många fler mediciner än neuroleptika som kan ge - finns en lång lista i diagrammen längre ned i artikeln (som är 56 sidor lång): "Figure 1" kan man klicka på för att få fram listan, den ligger en bit ner i texten...

www.emedicine.com/neuro/topic362.htm

Det är inte många sorter jag tål. Flera sorter mot epilepsi som karbamazepin kan också ge tardiv dyskinsi. Iktorivil var nog ett bra förslag.

Men nu blir det bara insomningstabletter igen för mig, har pratat med vården idag, jag tror jag blev mer nedstämd av det här medicinförsöket.
Mer
19 år 4 månader sedan #7024 av Isa-Alise
Har försökt skriva tillbaka inläggen... det blir ju bara lite grand av det som stod där förr...

Känner mig fortfarande förtvivlad... ledsen.. och nojig... sov ett par - tre timmar på Imovane i natt...

Vet inte vad jag ska göra... får bara försöka kämpa på...
Mer
19 år 4 månader sedan #7097 av Admin1
Ergenyl eller Absenor verkar inte ge tardiv dyskinesi, men däremot Tegretol. Vid psykotisk sjukdom verkar det finnas en förhöjd risk för tardiv dyskinesi även utan antipsykotika. Så all tardiv dyskinesi beror inte på användning av antipsykotika.